به همت موسسه بذر و نهال رضوی همزمان با دهه مبارک فجر، مرکز تخصصی مشاوره انتخاب و خرید بذر و نهال افتتاح خواهد شد.

افتتاح مرکز مشاوره رایگان انتخاب و خرید بذر و نهال در دهه فجر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل موسسه بذر و نهال رضوی این خبر را اعلام و اظهار کرد: این مرکز اولین مدل تخصصی این حوزه کسب و کار است که به صورت تخصصی خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز علاقه مندان را ارائه خواهد کرد.

سلمان سالاری تصریح کرد: موسسه بذر و نهال رضوی در سه سال گذشته با رویکرد خروج از عرصه رقابت با بخش خصوصی، به حوزه تامین نهاده‌ها و خدمات مورد نیاز این صنعت وارد شده و تلاش کرده است بستر مناسبی برای کمک به بخش خصوصی و کشاورزان فراهم کند.

وی تصریح کرد: انتخاب بذر و نهال مناسب، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه کشاورزان باشد اما از آن غفلت شده، به همین دلیل آستان قدس رضوی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود به این حوزه ورود کرده و اولین مرکز تخصصی انتخاب و خرید بذر و نهال را راه‌اندازی کرده است.

حضور اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی در مرکز مشاوره

وی ادامه داد: کارشناس و متخصصان این مرکز، اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه فردوسی مشهد هستند و  همه کشاورزان و همچنین عموم مردم می‌توانند پس از مشورت با آن‌ها در این مرکز، بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشند.

سالاری با اشاره وجود انواع مختلف بذر و نهال‌ افزود: به طور مثال بذر گندمی که برای استفاده در سرخس مناسب است با بذر گندم مناسب برای منطقه قاینات یا دامغان متفاوت است اما اغلب کشاورزان از این موضوع بی‌اطلاع هستند و مراکزی هم برای ارائه مشاوره در این زمینه وجود ندارد. حالا متخصصان حاضر در  مرکز مشاوره موسسه بذر و نهال رضوی، بر اساس نوع اقلیم، آب، خاک و نوع بهره‌برداری مد نظر مراجعه‌ کنندگان، بذر و نهال مناسب را به آنها معرفی می‌کنند.

ارائه خدمت رایگان

سالاری افزود: خدمات مشاوره تخصصی این مرکز کاملا رایگان است، ضمن آنکه پس از ارائه مشاوره، هیچ اجباری برای خرید نهال از موسسه بذر و نهال رضوی هم وجود ندارد و مردم می‌توانند خرید خود را از دیگر مراکزی که استانداردهای لازم را داشته باشند انجام دهند.

مدیر عامل موسسه بذر و نهال رضوی ادامه داد: این مرکز هفته آینده به طور رسمی افتتاح می‌شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان مردم خواهد شد. علاوه بر آن امکان ارائه خدمات مشاوره به صورت تلفنی و از طریق صفحه ایسنتاگرامی موسسه بذر و نهال رضوی نیز فراهم شده تا کشاورزان نقاط مختلف کشور بتوانند از آن بهره مند شوند.

شایان ذکر است موسسه بذر و نهال رضوی در مشهد، توس ۲۴، روبروی درب خروجی بیمارستان رضوی واقع شده و در ۶۰ هکتار زمین، علاوه بر تولید انواع نهال های جدید سازگار با اقلیم کشور، مرکز تخصصی مشاوره خود را دایر کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.