بجنورد- گاه از کوهها بهمن فرو می ریزد. اما در "بهمن ماه" ۵۷ کوه ها فرو ریخت دریاها به خروش آمد و کاخ های ظلم و جور ویران شد.

بهمن، ماه انفجار نور و پیروزی خون بر شمشیر

قدس آنلاین، ملک محمدعلیزاده: امواج خروشان دریای بیکران انسانها، یکصدا و هماهنگ به صخره های معرق شاهان کوبیدند و آنها را به قعر دریا فرستاد.

در بهمن ۵۷ به ناگهان از میان ابرهای ناامیدی، بارانی لطیف و جانبخش باریدن گرفت و سینه سوخته زمین، باطراوت باران زنده شد. ناگهان فریادی پر صلابت و تند بادی مهیب، ابهت خسروان تاریخ را چونان خسی، از اوج قعرهای بلند کسرایی بر زمین ذلت زد.

در بهمن ۵۷، شقایقها روئیدند و انقلابی به سرخی گلبرگهای شقایق تجلی یافت. بهمن، آن شقایق آفرین شد و عجب آنکه هر سال در میلاد آن بهمن پرشکوه و درگیرودار سرمای طبیعت به یاد آن شقایقها، نسیم بهار به مشام ما می رسد.

و آنگاه که بحران عمیق بی ایمانی درجهان به نقطه اوج خود رسیده بودو عدم پایبندی به ارزشهای اخلاقی و مذهبی چهره دنیا را غیر قابل تحمل کرده بود ناگهان در این سوی عالم و از نقطه ای که پیروان محمد و آل محمد(ص) جمع بودند، نوری در دل تاریکی درخشید و آغاز عصر جوشش ایمان و معنویت شد نور ایمان در بهمن ماه در قالب انقلابی مقدس و الهی درخشید و کرامت و شرافت ذاتی انسان را بروز داد.

انقلاب اسلامی ایران در جامعه محکوم، مستضعف و ستم دیده ای که اقتدار خداوندان زر و زور ناله ستمدیدگان را در حنجره شان خشکانیده بود شعله ور گردید و به یکباره فریاد پرطنین فقیه و حکیم بزرگ عصر، نقاب ظلم را از هم دریده و رهایی و آزادی را بشارت داد.

از لحظه ای که این تنها فریاد مردم را به بیداری فرخواند تا روزی که همه ناله های این ملت به فریادی پر خروش بدل شد، سالهای نخست و خونباری بر ملت مظلوم و محروم ما گذشت.

سالهایی که در آن خون رشیدترین فرزندان این سرزمین خدایی در راه برپایی حق و عدل و قسط بدست جنایتکاران وابسته به خاک ریخته شد.

اینک در آغاز چهل و سومین بهار آزادی قرار گرفته ایم. ملت سرافراز ایران ۴۲ سال از طلوع فجر انقلاب اسلامی را پشت سرگذاشته و اکنون کارنامه درخشانی از ۴۲ سال مبارزه بی امان در همه ی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ورزشی را به همراه دارد که همواره با افتخار و پیروزی و عزت و اقتدار همراه بوده است.

در اینجا باید به این نکته مهم توجه نمود که ما را هرچه هست از برکت خونهای پاک شهیدان گلپون کفان است که اگر نبود غریو مردانه و یورش شجاعانه آنان علیه ظلم و ستم اینک هیچ اثری از این آثار و برکات الهی نبود و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی از هستی خویش عارفانه و عاشقانه گذشتند و فجر پیروزی به برکت خونهای پاک و مطهر آنها طلوع کرد و اگر نبود به خون نشستن قامتهای پاک و استوار شهدای انقلاب اثری از عزت و آزادگی در جهان پلشت امروز نبود.

همانگونه که خون سرخ و پاک شهیدان عامل بزرگ پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، پاسداری از دستاوردهای انقلاب و تداوم انقلاب جهانی اسلام نیز در پرتو زنده ماندن راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت صورت می پذیرد و این راه همواره جاودانه می ماند.

در پایان آغاز چهل و سومین بهار آزادی را ملت بزرگ و سرافراز و سربلند ایران اسلامی و بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی که مقتدرانه و حکیمانه این کشتی پرافتخار انقلاب را هدایت می کنند تبریک و تهنیت گفته وامید آن داریم که با ادامه راه شهدای گرانقدر و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم در راه پیاده کردن آرمانهای والای انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)گام برداریم. ان شالله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.