از افرادی که در جشن آزادی یک مجرم حرفه‌ای و خطرناک در جاده میامی شرکت کرده بودند، ۹۰ دستگاه خودرو توقیف و بیش از ۱۴۰ نفر از آن‌ها با اقدام به موقع مأموران پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بازداشت شدند.

بازداشت ۱۴۰ شرور در یک باغ ویلا

جمعه شب گذشته بود که مأموران اطلاعات و امنیت خراسان رضوی که تحرکات یکی از اوباش شناخته شده و تازه از زندان آزاد شده را رصد می‌کردند، پی می‌برند که جشنی برای این فرد در یکی از باغ ویلاهای جاده میامی توسط عده‌ای دیگر از افراد شرور و سابقه‌دار برنامه‌ریزی و تمامی آن‌ها برای حضور در محل به سمت باغ‌ویلا در حال عزیمت هستند.

گزارش قدس حاکی است، از سوی دیگر اطلاعات تکمیلی واصله به تیم‌های عمل‌کننده حاکی از آن بود، عده‌ای دیگر از افراد شرور که از قبل با فرد آزاد شده و نوچه‌هایش اختلاف داشتند برای تسویه حساب، با چندین دستگاه خودرو راهی محل شده‌اند.

این گونه می‌شود که ماجرا به اطلاع قاضی سلطانی؛ معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد رسید و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

یک مأمور مورد اصابت گلوله قرار گرفت

از همین رو و با توجه به حضور تعداد زیادی از افراد سابقه‌دار در جشن آزادی زندانی مذکور، لحظاتی بعد مأموران اطلاعات و امنیت خراسان رضوی، به همراه یگان امداد و مأموران فرماندهی انتظامی مشهد باغ‌ویلای مذکور را محاصره کردند.

از ده‌ها خودرو پارک شده در محل برمی‌آمد که در باغ‌ویلای «شوم»جمعیت زیادی حضور دارند و هر آن احتمال درگیری بین  افراد حاضر در جشن وجود دارد. آرایش نظامی مأموران به سرعت برای برخوردهای احتمالی با عاملان ناامنی در شهر تشکیل شد. در همین حین مشخص شد که بین دو گروه از افراد حاضر در محل نزاعی درگرفته است. با توجه به اینکه هر لحظه امکان گسترش ماجرا وجود داشت، فرمانده میدان دستور دستگیری عاملان نزاع را صادر کرد. وقتی افراد شرور خود را در محاصره مأموران دیدند، برخی از آن‌ها که سلاح گرم با خود حمل می‌کردند، به سوی مردان قانون آتش گشوده و عده دیگر هم دست به چاقو و چوب بردند.

در این درگیری یک نفر از افراد شرور کشته و یکی از مأموران نیروی انتظامی هم مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

بر پایه اطلاعات بدست آمده، در این میان دو مأمور دیگر هم با سلاح سرد مجروح شدند.

سوئیچ ۳۰ خودرو به اطراف پرت شده بود

با تلاش جانانه مأموران نیروی انتظامی به سرعت غائله پایان می‌یابد و حدود ۱۴۰ شرور هم که تلاش می‌کردند هر طور شده از محل متواری شوند، بازداشت شدند.

لحظاتی بعد معاون دادستان مشهد خودش را به محل رساند و به صورت میدانی دیگر پیگیری‌های قضایی را انجام داد. به این واسطه دستور توقیف حدود ۹۰ خودرو متعلق به عاملان درگیری مسلحانه هم داده شد.

از سوی دیگر کشف حدود ۳۰ سوئیچ خودرو که برخی از آن‌ها به اطراف پرت شده بود، یک فرضیه را پیش پای مقام قضایی گذاشت که احتمال دارد داخل ۶۰ دستگاه خودرو سواری که سوئیچ‌های آن‌ها کشف نشده دیگر ادوات جرم مانند سلاح، موادمخدر و... وجود داشته باشد که با دستور معاون دادستان مشهد این موضوع هم در دست بررسی قرار گرفت.

گزارش قدس حاکی است، کشف تعداد زیادی پوکه گلوله در محل هم از استفاده افراد شرور از سلاح کمری حکایت داشت.

پس از دستگیری افراد شرور و انتقال آن‌ها به مقر انتظامی، پرونده ویژه‌ای در دادسرای انقلاب مشهد باز و به شعبه ۹۰۳ ارجاع شد و تمامی جوانب ماجرا در دست پیگیری قرار گرفت.

با توجه به ابعاد اقدام صورت گرفته این احتمال وجود دارد که بر تعداد افراد بازداشت شده افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.