نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، جزئیات جلسه غیرعلنی بودجه‌ای مجلس درباره تعیین میزان فروش نفت در سال آینده را تشریح کرد.

جزئیات نشست غیرعلنی بودجه‌ای مجلس اعلام شد

قدس آنلاین: ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی بودجه‌ای امروز مجلس، گفت: در ابتدای جلسه الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، گزارشی از مصوبات این کمیسیون به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای جلسه غیرعلنی موضوع تعیین میزان فروش نفت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بود، افزود: در این جلسه عنوان شد که دولت در لایحه میزان فروش نفت را ۲ میلیون و پانصد هزار بشکه پیش‌بینی کرده بود که اعضای کمیسیون تلفیق این میزان را غیرواقعی دانسته و میزان فروش نفت را در سال آینده یک میلیون و پانصد هزار بشکه در نظر گرفتند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، ادامه داد: برخی از نمایندگان در جلسه غیرعلنی میزان فروش یک میلیون و پانصد هزار بشکه را نیز غیرواقعی دانسته و معتقد هستند که این میزان فروش نیز محقق نمی‌شود و معتقد بودند که فروش نفت در سال آینده باید یک میلیون بشکه در روز در نظر گرفته شود.

ابوترابی تصریح کرد: اگر این میزان (یک میلیون بشکه در روز) را در نظر بگیریم، تغییرات زیادی در بخش درآمد و هزینه‌های بودجه به وجود می‌آید، لذا  بحث و گفت‌وگو پیرامون تعیین میزان فروش نفت در سال آینده، محور اصلی جلسه غیرعلنی نمایندگان بود.

وی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین دارو و کالاهای اساسی هم نکاتی مطرح شد، بیان داشت: ارز دولتی برای تامین دارو و کالاهای اساسی در سال آینده هم وجود دارد و نوع توزیع آن متفاوت خواهد بود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اضافه کرد: برای مثال برای توزیع ارز دولتی در زمینه دارو سازوکاری فراهم خواهد شد تا از ظرفیت شرکت‌های بیمه‌ای در این زمینه استفاده شود.

ابوترابی در پاسخ به این پرسش که جو مجلس درباره تایید یا رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به چه صورت است؟ گفت: معتقدم جو کلی مجلس نسبت به کلیات لایحه بودجه سال آینده مثبت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.