شیراز- به‌تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر و دست‌به‌دست می‌شود که در آن چند معتاد در داخل استخر آب یخ قرار داده‌شده از طرف متصدیان مرکز ترک اعتیاد با استفاده از شیلنگ مورد ضرب و شتم قرار دارند و حالا این تصاویر غم‌انگیز نه‌تنها موجب جریحه‌دار شدن احساسات افکار عمومی شده است بلکه پای دادستانی را به‌صورت جدی به این موضوع بازکرده است.

پیگیری موضوع ضرب و شتم در مرکز ترک اعتیاد شیراز ؛ مجرمان بازداشت شدند

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: گفتنی است در تازه‌ترین فیلم منتشرشده از یک  مرکز ترک اعتیاد در شهرستان قلات فارس تعداد ۵ معتاد را داخل استخر آب و یخ می‌اندازند و با شلنگ می‌زنند البته این نخستین تصاویر و یا اتفاق ازاین‌دست در استان فارس نیست بلکه ماه گذشته نیز با مرگ یک معتاد در مرکز ترک اعتیاد دوهک شیراز که گفته می‌شود علت فوت وی مشکوک است حالا پای قانون برای واکاوی این پرونده به مراکز ترک اعتیاد بازشده است.

دستگیری عوامل ضرب و شتم معتادان

به دنبال انتشار اخباری مربوط به تخلفات کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان شیراز، روابط عمومی دادگستری استان فارس، توضیح داد که اخبار منتشرشده مربوط به یک مرکز نبوده و ارتباطی با یکدیگر ندارد.

در توضیح ارسالی روابط عمومی دادگستری استان فارس آمده است: در پی انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تخلف چند کمپ ترک اعتیاد در شیراز، دادستان عمومی و انقلاب شیراز با ورود به موضوع دستورات اکیدی در راستای پیگیری و برخورد با متخلفین صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، در ادامه این توضیح آمده است: هفته گذشته براثر قصورات حادث‌شده یک نفر از معتادان بستری دریکی از کمپ‌ها در شیراز جان خود را از دست داد که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با دستور قضایی ۵ نفر بازداشت شدند.

روابط عمومی دادگستری در توضیحات خود افزوده است: اخیراً تصاویر جدیدی منتسب به یکی از کمپ‌های شیراز منتشر شد که در این خصوص نیز با ورود دادستان شیراز ٣ نفر از عوامل متخلف در تصاویر که در معرض اتهام ضرب‌وجرح معتادین هستند؛ بازداشت شدند.

به نقل از دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز در خصوص تصاویر جدید منتشرشده ضمن تأکید بااینکه این مورد با حادثه منجر به فوت هفته گذشته متفاوت است، گفت: در مورد اخیر هیچ فردی فوت نشده اما به لحاظ بزه‌های ارتکابی، پرونده قضایی تشکیل و عوامل دخیل که سه نفر بودند با دستور قضایی بازداشت شدند.

بحرینی با تأکید بر اینکه در پی اطلاع و شکایات واصله، بلافاصله نسبت به تخلیه کامل مکان موردنظر اقدام و دستور پلمپ و لغو مجوز این مرکز نیز صادرشده است، گفت: دادستانی با قصور احتمالی عوامل و مسئولین نظارتی نیز در چارچوب قانونی برخورد خواهد کرد

موضوع مشکوک است

در همین حال مدیرکل بهزیستی فارس این موضوع را هدایت‌شده تلقی می‌کند.

سید محمدصادق کشفی نژاد در این رابطه توضیح می‌دهد: در تاریخ ۲۴ دی ماه گذشته در غیاب مسئول کمپ ترک اعتیاد نور اندیشان آفرینش قلات ۳ نفر از خدمه کمپ، ۵ فرد معتاد را مورد آزار و اذیت قرار داده و در استخر آب و یخ می‌اندازند. البته از آنجایی که این کلیپ همزمان با انتشار خبر راه‌اندازی مرکز بازتوانی در بهزیستی از صدا و سیما، در یکی از گروه‌ها منتشر می‌شود به‌ نظر می‌رسد موضوع هدایت‌شده‌ای است زیرا از سوی دیگر فردی که اقدام به فیلمبرداری از این اتفاقات کرده مدام نام مرکز را بر زبان می‌آورد و همین موضوع مشکوک است.

مدیرکل بهزیستی فارس از تشکیل جلسه فوق‌العاده پس از مشاهده این ویدئو در فضای مجازی خبر می‌دهد و می‌افزاید: پس از کسب اطلاع از این موضوع، بلافاصله تیم رسیدگی با همکاری دادستان و نیروی انتظامی به مرکز اعزام شده و پس از انجام بررسی‌ لازم کمپ یاد شده به طور کامل تخلیه شده و معتادان به مراکز دیگری اعزام شدند، در این میان افراد خاطی دستگیر و کمپ نیز پلمب شد.

کشفی‌نژاد با اشاره به اینکه پس از دستگیری این افراد، اقرار شد که این فیلم مربوط به ۲۴ دی ماه بوده است، می‌گوید: با وجود اقرار این افراد مسئولیت قانونی مسئول کمپ رفع نمی‌شود و ما نیز به‌عنوان شاکی از این مرکز شکایت کرده‌ایم و به احتمال زیاد این مرکز برای همیشه تعطیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.