۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 738261

سبدگردانی در واقع مجموعه ای از پروژه ها یا برنامه هایی است که برای ساختاردهی و مدیریت سرمایه گذاری ها در سطح سازمانی یا عملکردی برای بهینه سازی منافع راهبردی یا کارایی عملیاتی استفاده می شود. می توان آنها را در سطح سازمانی یا عملکردی مدیریت کرد.

آشنایی کامل با شرایط و قرارداد سبدگردانی

ما در انتظار کسب ثروت به سمت بورس سهام هستیم. با این وجود اکثر اوقات، بیشتر سرمایه گذاران قربانی احساسات طمع و ترس می شوند. مشکل این است که بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند با اضافه کردن تعداد بیشتری سهام، سبد سهام خود را بیش از حد متنوع کنند، که به احتمال زیاد سرمایه گذار را به عقب می برد تا به جلو! سرمایه گذاری یک شکل هنری است. در واقع نیاز به دانش در مورد بورس سهام دارد، اما مهمتر از همه، نیاز به یک راهبرد و درک از مشاغل و چرخه های اقتصادی دارد.

سبدگردانی

سبدگردانی

درک مدیریت سبدگردانی

مدیران حرفه ای دارای مجوز سبدگردانی به نمایندگی از مشتریان کار می کنند، در حالی که افراد می توانند سبد سهام خود را ایجاد و مدیریت کنند. در هر صورت، هدف نهایی مدیر سبدگردانی به حداکثر رساندن بازده مورد انتظار سرمایه گذاری ها در سطح مناسب و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطر است.

مدیریت پورتفولیو چیست؟

مدیریت پورتفولیو انتخاب، اولویت بندی و کنترل برنامه ها و پروژه های سازمانی متناسب با اهداف استراتژیک و ظرفیت ارائه آن است.

هدف ایجاد تعادل در اجرای ابتکارات، تغییر و حفظ تجارت به روال معمول و در عین حال بهینه سازی بازده سرمایه گذاری است.

سبدگردانی در واقع مجموعه ای از پروژه ها یا برنامه هایی است که برای ساختاردهی و مدیریت سرمایه گذاری ها در سطح سازمانی یا عملکردی برای بهینه سازی منافع راهبردی یا کارایی عملیاتی استفاده می شود. می توان آنها را در سطح سازمانی یا عملکردی مدیریت کرد.

در مواردی که پروژه ها و برنامه ها به ترتیب بر استفاده از نتایج و مزایا متمرکز هستند ، اوراق بهادار به عنوان ساختارهای هماهنگ کننده برای پشتیبانی از استقرار با اطمینان از اولویت بندی مطلوب منابع برای همسویی با هدف راهبردی و دستیابی به بهترین ارزش وجود دارد.

در یک سبد راهبردی ، حاکمیت ممکن است کاملاً با حاکمیت شرکتی همسو باشد. در مواردی که چنین نیست، ایجاد درک صحیح و خرید فرایند اولویت بندی سبد سهام از تیم اجرایی بسیار حیاتی است. در یک سبد سهام، طبیعی است که اسپانسرهای پروژه ها ملزم به فدا کردن اولویت های پروژه خود به منظور استفاده از سبد سهام گسترده تر باشند.

خدمات مدیریت سبد سهامPMS ، خدمات مدیریت سرمایه گذاری است که توسط مدیر سبد گردانی ارائه می شود.سبد سرمایه گذاری را می توان به سهام، درآمد ثابت و سایر محصولات ساختاری تنوع داد. این خدمات می توانند به طور بالقوه برای دستیابی به اهداف خاص سرمایه گذاری براساس ریسک ها، پاداش ها و اهداف سرمایه گذار، ساختار یافته و متناسب با آن در بیانیه سیاست گذاری سرمایه گذاری IPS  مطابقت داشته باشند.

PMS گزینه های سهام ویژه خود را ارائه می دهد، اما برای استفاده از خدمات مدیر سبدگردانی، باید مبلغ زیادی پول برای سرمایه گذاری داشته باشید (که بعداً در مقاله بحث خواهیم کرد).

یک مدیر پرتفوی درک کاملی از مشاغل دارد و از آن برای بهبود سود سرمایه گذار استفاده می کند. مدیر باید از ریسک سرمایه گذار و انتظارات پاداش برای استفاده از یک راهبرد مناسب به منظور تحقق بازده، باخبر باشد.

بازده بالاتر در راهبرد ها ریسک بالاتر از حد نرمال را شامل می شود؛بنابراین، مدیر پرتفوی سعی می کند با ایجاد تنوع در سرمایه گذاری های خود در کلاسهای مختلف دارایی، بخشها و مشاغل، ریسک را کوچک کند.

مدیریت سبدگردانی

مدیریت فعال شامل تلاش برای غلبه بر عملکرد یک شاخص با خرید و فروش فعال سهام و سایر دارایی ها است. صندوق های سرمایه بسته به شرایط به طور فعال مدیریت می شوند. مدیران فعال ممکن است از هر یک از طیف گسترده ای از مدل های کمی یا کیفی برای کمک به ارزیابی خود از سرمایه گذاری های بالقوه استفاده کنند.

مجوز سبدگردانی

مجوز سبدگردانی

مدیر سبدگردانی فعال

مدیر فعال پورتفولیو قصد دارد بازدهی بهتری نسبت به کل بازارها داشته باشد. بازده بالاتر در راهبردها، ریسک بالاتر از حد نرمال را شامل می شود؛بنابراین، مدیر پرتفوی سعی می کند با ایجاد تنوع در سرمایه گذاری های خود در کلاسهای مختلف دارایی، بخشها و مشاغل، ریسک را کوچک کند.

مدیریت منفعل سبدگردانی

مدیریت منفعل یک راهبرد بلند مدت است که آن را فراموش می کند. این ممکن است شامل سرمایه گذاری در یک یا چند صندوق شاخص معامله در بورس ETF  باشد. این موضوع معمولاً به عنوان نمایه سازی یا سرمایه گذاری شاخص شناخته می شود. کسانی که سبد سهام نمایه سازی می کنند ممکن است از تئوری سبد سهام  MPT  مدرن برای کمک به بهینه سازی ترکیب استفاده کنند.

دقیقاً برعکس نوع قبلی، مدیر سبدگردانی منفعل، سبد سهام را به طور کلی با صندوق های شاخص که دارای گردش مالی نسبتاً پایین تر و بازده بلند مدت مناسب است، آزمایش می کند.

مدیریت اختیاری سبدگردانی

به یک مدیر اختیاری انعطاف پذیری کامل در تصمیم گیری برای سرمایه گذار داده می شود. در حالی که اهداف فردی، ریسک و چارچوب زمانی مورد توجه قرار می گیرند، مدیر، راهبرد مناسبی را اتخاذ می کند که فکر می کند بهترین تناسب را دارد.کارمزد اینگونه وجوه مدیریت شده به دلیل مشارکت بیشتر در تصمیم گیری و همچنین تلاش بیشتر مدیر، بیشتر است.

پس از تحویل وجه نقد به متخصص، سرمایه گذار عقب می نشیند و اطمینان می یابد که سود به دست شما خواهد رسید.

قرارداد سبدگردانی

قرارداد سبدگردانی

مدیریت سبدگردانی غیر اختیاری

مدیر غیر اختیاری بیشتر شبیه مشاور است تا خود مدیر سبدگردانی. وی به سرمایه گذار توصیه می کند که در کدام مسیرها بهترین راه را انتخاب کند. خطرات و پاداش ها در یادداشت های مشاوره ذکر می شوند در حالی که صلاح دید اقدام کاملاً با سرمایه گذار است. فقط وقتی مدیر به کار خود واگذار شد، مدیر سبدگردانی از طرف سرمایه گذار اقدامات مناسب را انجام می دهد.

عناصر اصلی مدیریت سبدگردانی

تخصیص دارایی ها

رمز اصلی مدیریت پرتفوی موثر، ترکیب بلند مدت دارایی ها است. به طور کلی، این موضوع به معنای سهام، اوراق قرضه و "پول نقد" مانند گواهی سپرده است. موارد دیگری نیز وجود دارد که اغلب از آنها به عنوان سرمایه گذاری های جایگزین یاد می شود، مانند املاک و مستغلات، کالاها و مشتقات.

تخصیص دارایی براساس این تفاهم است که انواع مختلف دارایی ها به طور هماهنگ حرکت نمی کنند و برخی از آنها بیش از سایرین نوسان دارند. ترکیبی از دارایی تعادل را ایجاد می کند و از خطر محافظت می کند.

سرمایه گذاران با مشخصات تهاجمی تر، سبد سهام خود را نسبت به سرمایه گذاری های ناپایدارتر مانند سهام رشد وزن می کنند. سرمایه گذاران با مشخصات محافظه کارانه سبد سهام خود را به سمت سرمایه گذاری های ثابتی مانند اوراق قرضه می کشند.

شرایط سبدگردانی

متنوع سازی

تنها قطعیت در سرمایه گذاری این است که پیش بینی مداوم برندگان و بازندگان غیرممکن است. رویکرد محتاطانه ایجاد سبدی از سرمایه گذاری ها است که در معرض دید گسترده ای در یک کلاس دارایی باشد.

متنوع سازی در حال گسترش ریسک و پاداش در یک کلاس دارایی است. از آنجا که دشوار است دانستن اینکه کدام زیر مجموعه از یک کلاس دارایی یا بخش از یک دیگر بهتر است، تنوع تلاش می کند تا بازده تمام بخشها را در طول زمان ضبط کند در حالی که نوسانات را در هر زمان مشخص کاهش می دهد.

تنوع واقعی در بین طبقات مختلف اوراق بهادار، بخش های اقتصاد و مناطق جغرافیایی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.