۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 738266

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت بر فعالیت عطاری ها و مراکز ارائه خدمات درمانی طب سنتی در شرایط کرونایی ادامه دارد.

برخورد قانونی با عطاریهای متخلف

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد مجتبوی مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمده نظارت بر مراکز فروش گیاهان دارویی و ارائه دهنده خدمات درمانی طب سنتی براساس گزارش مردمی و بازدیدهای میدانی است. همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ براساس شکایات مردمی، بازدیدهایی انجام می‌شود تا با موارد تخلف برخورد شود.
او  افزود: مواردی که در منزل اقدام به انجام اموری مانندبادکش و یا حجامت می‌کنند جزء موارد تخلف اساسی محسوب و بعد از اطمینان و راستی آزمایی موضوع همراه با پلیس اماکن با فرد متخلف برخورد می‌شود و واحد مورد نظر پلمب خواهد شد.
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخورد با عطاری‌های متخلف که به نام داروی کرونا، دارویی در اختیار مردم قرار می‌دهند از دیگر موارد تخلف است، ادامه داد: ارائه هر گونه دارو به نام داروی کرونا تخلف محسوب می‌شود به خصوص زمانی که این داروها به صورت دست ساز تولید شده است.

مجتبوی با اشاره به اینکه نظارت‌هایی به صورت مستمر بر فعالیت عطاری‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا عرق گیاهی با نام کرونا در اختیار مردم قرار داده شده بود که با آن برخورد  و به شهرستان تولید کننده این عرقیات اعلام شد تا به صورت جدی با این مورد برخورد شود.
او با بیان اینکه فروش داروی کرونا و تبلیغات در فضای مجازی نیز جزو مواردی است که بررسی می‌شود، تصریح کرد: هرگونه انجام حجامت و بادکش با عنوان راهکار درمانی کرونا نیز تخلف است به خصوص اگر فرد حائز صلاحیت لازم برای این کار نباشد و یا شرایط محیط کار وی از تناسب کافی با این راهکارهای درمانی برخوردار نباشد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.