۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 738293

لو رفتن سند محرمانه مربوط به قرارداد مسی که نشان از آشفتگی بی سابقه باشگاه کاتالان دارد، این تصور را باعث شده که در باشگاه اراده ای برای بیرون کردن مسی وجود دارد.

مسی در اوج ناامیدی؛ چاره ای جز جدایی نیست

قدس آنلاین: نشریه ال موندو در گزارش ویژه شماره یکشنبه خود، به افشاگری در مورد قرارداد لیونل مسی پرداخت. انتشار ریز قرارداد لیونل مسی در سال 2017 و ارقام ترسناک دریافتی او تا به امروز که به 555 میلیون یورو می رسد.

این رقم به صورت دستمزد، پاداش و بندهای متغیر دیگر بوده به خصوص در شرایط پاندمی کرونا که بارسلونا از لحاظ مالی فشار فراوانی را حس می کند، مسی به نوعی متهم به ورشکسته کردن باشگاه شده است. واضح است که انتشار این سند محرمانه و ریز دریافتی های لیونل مسی هیچ کمکی به تمدید قرارداد او و ادامه حضورش در بارسا نخواهد کرد.

مسی در اوج ناامیدی؛ چاره ای جز جدایی نیست

مسی تابستان گذشته تصمیم قطعی خود برای جدایی از بارسا را گرفته بود. اگر این مهم عملی نشد، به دلیل مخالفت قاطع جوزپ ماریا بارتومئو رئیس وقت باشگاه بود. او از مسی درخواست کرد تا اگر قصد جدایی دارد، 700 میلیون یروو بند فسخش را پرداخت کند و مسی بر خلاف میل باطنی در نهایت مجبور به ماندن شد؛ با این تفکر که پایان فصل و با اتمام قراردادش بارسا را ترک کند.

استعفای بارتومئو و انتخابات ریاست بارسلونا که کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، کورسوی امیدی برای ماندنی شدن مسی ایجاد کرد. مسی در مصاحبه چندی قبل خود فاش ساخت که تصمیم برای تمدید یا جدایی از بارسا را به انتهای فصل و صحبت با رئیس جدید موکول کرده است.

مسی در اوج ناامیدی؛ چاره ای جز جدایی نیست

در این مقطع شاهد توافق باشگاه با بازیکنان از جمله لیونل مسی برای کاهش دستمزد بودیم. اتفاقی که باب میل بازیکنان نبود؛ با علم به اینکه وضعیت اقتصادی بارسا در پاندمی کرونا به بدترین شکل خود رسیده است. بازیکنان به خوبی می دانند که در دوران کرونا بارسا ضربه اقتصادی بزرگی خورده و در عین حال بر این اعتقادند که در این شرایط بد مالی، مسئولان قبلی باشگاه به خصوص بارتومئو نقش مهمی داشتند و در واقع شیوه بد اداره باشگاه بوده که وضعیت را به شکل کنونی رسانده است.

و حالا انتشار متن قرارداد محرمانه لیونل مسی در یک نشریه که مسی تصورش را هم نمی کرد.

اکنون این حس القا شده است که مسی مسئول اصلی نزدیک شدن بارسا به ورشکستگی بانکی است اما در واقع اینطور نیست. بله؛ مسی پول هنگفتی از باشگاه دریافت می کند ولی نباید دور از ذهن داشت که بخش اصلی درآمدزایی بارسا و ترغیب اسپانسرهای بزرگ برای عقد قرارداد با بارسا به خاطر حضور لیونل مسی است. در واقع این مسی است که در تمام سال های اخیر، مبالغ هنگفت به بارسلونا تزریق کرده و شاید حق او باشد که چنین ارقام نجومی را دریافت کند.

مسی در اوج ناامیدی؛ چاره ای جز جدایی نیست

مسی در ماه های پیش رو باید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند. شرایط کنونی بدون شک مسی را به سمت درب خروجی بارسلونا هدایت خواهد کرد و اینجاست که پروژه های ورزشی رئیس بعدی کلیدی خواهد بود. جدای از مسائل اقتصادی، رئیس بعدی باید مسی را متقاعد کند که بارسا را تیمی قدرتمند و مدعی برای همه جام ها خواهد کرد تا به این وسیله او برای ماندن ترغیب شود.

امروز ویکتور فونت یکی از سه نامزد نهایی بارسا بر علیه انتشار متن قرارداد مسی، زودترین واکنش را نشان داد و گفت که مسی شایسته تک تک یوروهایی بوده که دریافت کرده است. واکنشی که نشان از عزم فونت برای ماندنی کردن مسی در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس آینده بارسا دارد. رئیس جدید موفق به چنین کاری می شود؟

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.