آیت الله عالمی گفت: وقتی نور فاطمه زهرا(س) برخانه ها تابیده و آن ها را روشن کرده و اهل خانه این نور را مشاهده کرده اند، نورمعنوی این حضرت و محبت او اگر برهر دلی تابیده و وارد آن دل شود موجب نجات و سعادت او خواهد بود.

نور حضرت فاطمه(س) نجات دهنده و سعادت بخش است

آیت الله حسن عالمی درگفتگو باخبرنگار قدس آنلاین باتبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: علامه مجلسی در جلد ۴۳ کتاب بحارالانوار داستانی را از هنگام تولد حضرت فاطمه(س) نقل کرده و آورده است که هنگامی که آن حضرت در مکه متولد شدند، نور زیادی در این شهر تابیده و به تمام خانه های اهل مکه وارد گردید. این نور آنقدر زیاد بود که همه آن را با چشم خود مشاهده کرده و متوجه آن شدند.

وی ادامه داد: تولد حضرت زهرا(س) هفت سال قبل از هجرت رسول خدا از مکه به مدینه و در واقع درسال ششم پس از بعثت آن حضرت اتفاق افتاده است. همانطور که می‌دانید در آن زمان اکثر اهالی مکه مشرک بودند. اما در عین حال این نور را مشاهده کرده و باچشم خود دیده اند.

وی اظهار کرد: می توان اینگونه بیان کرد که علاوه بر این نور ظاهری یک نور معنوی نیز با تولد صدیقه کبری(س) وجود داشته است. این نور معنوی درحقیقت بوجود آوردن زمینه های ایمان و توحید در دل مردم مکه است. هرکه از این نور بیشتر بهره مند شد به توحید نزدیک تر گردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقتی نور فاطمه زهرا(س) برخانه ها تابیده و آن ها را روشن کرده و اهل خانه این نور را مشاهده کرده اند، نور معنوی این حضرت و محبت او اگر بر هر دلی تابیده و وارد آن دل شود موجب نجات و سعادت او خواهد بود.

وی باذکر این موضوع که مطلب دیگر راجع به حضرت زهرا(س) این است که ایشان بهترین الگو برای تمام بشریت است، افزود: از امام معصوم(ع) روایت داریم که حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر ماست. این جمله معنی بسیارعمیق و مهمی دارد. وقتی ایشان حجت خدا بر معصوم باشند پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که الگوی تمام بشریت هستند.

آیت الله عالمی خاطرنشان ساخت: حضرت صدیقه کبری(س) در زندگی شخصی خود یک مجموعه رفتارهایی داشتند که بهترین سرمشق برای دیگر انسان هاست. عبادات، اخلاق، بخشش، رسیدگی کردن به محرومین که باعث شد آیه مبارکه هل اتی برای آن نازل شود و عفت و حیا برخی از این رفتارهاست که تمامی انسان ها بخصوص زنان شیعه باید به خوبی از آن درس بگیرند.

وی یادآور شد: روزی حضرت امیرالمومنین علی(ع) مهمانی را به منزل خود دعوت کردند که نابینا بود. قبل از ورود مهمان، آن حضرت موضوع را به حضرت زهرا(س) اطلاع داد. سیده زنان عالم، برخود حجابی کشیدند. حضرت علی(ع) علت این موضوع را پرسیدند و حضرت فاطمه(س) فرمودند که درست است که این شخص نابیناست اما من که بینا هستم.

وی تاکید کرد: رعایت این میزان عفت وحیا توسط حضرت فاطمه(س) به ما می آموزاند که باید سایر زنان جامعه اسلامی که شیعه و پیرو این شخصیت بزرگ هستند از او درس و الگو بگیرند و در تربیت فرزند و خانه داری و محبت به شوهر رفتار این بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.