معاونت امور موزه ها با همکاری مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی نمایشگاه روز شمار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به روایت مطبوعات را در تالار نمایشگاه های مناسبتی موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برپا کرد.

برپایی نمایشگاه روزشمار وقایع انقلاب اسلامی در موزه رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قیصری نیک؛ معاون امور موزه های آستان قدس رضوی، آشنایی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با حوادث و وقایع روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره رشادت های مردم غیور ایران در آن ایام تاریخی و معرفی به نسل جوان را هدف از برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در خصوص محتوای به نمایش در آمده در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری گفت: در این نمایشگاه صفحات نخست روزنامه اطلاعات، کیهان، خراسان، آفتاب شرق و ... که در بازه زمانی ۲۶ دیماه تا ۲۳ بهمن منتشر شده اند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

قیصری نیک به تیترهای جذاب و ماندگاری روزنامه های آن دوره اشاره داشت و اظهار کرد: بسیاری از صفحات روزنامه های به نمایش درآمده حاوی تیترهای خاطره انگیزی است که تداعی کننده وقایع روزهای انقلاب است.

وی، تیترهای شاه رفت، تاریخ برگشت امام خمینی (ره)، امام آمد، رهبر انقلاب در میان مردم، تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه، ارتش انقلاب شهرها را آزاد کرد، اقدام جهانی ایران برای دستگیری شاه را از جمله آن عنوان کرد که در این نمایشگاه درمعرض نمایش عموم قرار گرفته است.

شایان ذکر است این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه در حرم مطهر، صحن کوثر، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برقرار بوده و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲/۵ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.