عصر شنبه ۱۱ بهمن ماه نمایشگاه نقاشی «صدای درون» از اسماء نجفی؛ هنرمند مهاجر افغانستانی با حضور اساتید، اهالی رسانه و تعدادی از علاقه‌مندان ایرانی و افغانستانی هنر نقاشی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.

روایت رنج زنان افغانستانی در ۵۰ تابلو نقاشی

از نکات قابل توجه این افتتاحیه حضور فعال و پرشور بانوان افغانستانی در نگارخانه رضوان بود که همین اتفاق آینده‌ای روشن برای هنر مهاجرت افغانستان را نوید می‌دهد. 

روایت زنان افغانستانی

اسماء نجفی که پیش از این سابقه شرکت در نمایشگاه‌های گروهی همچون «هنر بدون مرز»، «قلم‌های لاجوردی» و «جان پدر کجاستی» را در کارنامه دارد، در این نمایشگاه برای نخستین بار ۵۰ تابلو از خود را در معرض نگاه علاقه‌مندان به هنر قرار داده است.  نجفی درباره تکنیک و مضمون کلی آثار این نمایشگاه می‌گوید: من از زمانی که تصمیم به برگزاری نمایشگاه انفرادی داشتم، دوست داشتم نخستین نمایشگاهم درباره کشور نخستینم افغانستان باشد و حالا خوشحالم که موفق به این کار شده‌ام. آثاری که در نمایشگاه «آوای درون» به نمایش درآورده‌ام، با تکنیک رنگ روغن نقاشی شده‌اند و تمام تابلوها در مورد افغانستان و با محتوای زنان افغانستان کار شده‌اند. ۵۰ اثر در این نمایشگاه به مخاطب ارائه شده که ۷۰ درصد آن‌ها در رابطه با زنان افغانستان است. زنان مقاوم، رنج‌کشیده و دردکشیده افغانستان ماجراها، قصه‌ها و غصه‌های زیادی دارند و هدف من از طراحی این آثار و برگزاری نمایشگاه این بوده که ارزش زنان افغانستانی را روایت کنم و نشان دهم.نجفی با بیان اینکه این آثار حاصل تلاش شبانه‌روزی او در چهار سال گذشته است، با بغض ادامه داد: جا دارد از پدر و مادر و استاد ماروسی تشکر کنم که در این سال‌ها همراه من بودند و نقش محوری و مؤثر در برگزاری این نمایشگاه داشتند. همچنین از استاد ابوطالب مظفری سپاسگزارم که برای هر کدام از تابلوها بیتی از شعر شاعران افغانستانی را انتخاب کردند تا در کنار آثار استفاده کنیم. 

استقبال حوزه هنری از هنرمندان افغانستانی

در ادامه این افتتاحیه مجید عسگری؛ مدیر حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه ویژگی مهم و ممتاز این نمایشگاه شادابی، نشاط، روحیه و امید به آینده است، افزود: با وجود مشکلاتی که در افغانستان و همچنین زندگی مهاجران افغانستانی وجود دارد، وجود این روحیه خوب و امید به آینده جای خوشحالی و امیدواری دارد. ما به عنوان حوزه هنری آمادگی خودمان را برای هر گونه همکاری و هم‌افزایی اعلام می‌کنیم. درب حوزه هنری برای هنرمندان افغانستانی باز است و ما خوشحال می‌شویم نقشی در تعالی و رشد هنر هنرمندان افغانستانی داشته باشیم. نمایشگاه «صدای درون» تا ۱۶ بهمن ماه در نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ۱۷ از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۹  دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.