مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد در مورد شرایط استفاده از استخر در وضعیت کرونایی توضیحاتی داد.

مهمترین الزامات مراجعه و استفاده از استخر در شرایط کرونایی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین،   علی اصغر حسنی اظهار داشت: در همین راستا و بر اساس ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی این مجموعه‌ها، برای هر نفر از خدمت گیرندگان حداقل چهار مترمربع فضا باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: فاصله فیزیکی مناسب بین تمامی افراد اعم از کارکنان، مراجعه کنندگان به میزان حداقل دو متر باید رعایت شود و در هنگام صحبت کردن فاصله حداقل دو متر وجود داشته باشد. همچنین از ورود افراد بیمار یا مشکوک به بیماری به استخرهای شنا ممانعت بعمل آید.

حسنی خاطرنشان کرد: در همین راستا فروش بلیت استخرها به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام و در هنگام فروش بلیط با کنترل کارت ملی و اتصال به سامانه ماسک، برای افراد مبتلا بلیط صادر نخواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: فعالیت استخرهای شنا به صورت شیفتی و حداکثر دو ساعت در هر شیفت مجاز بوده و برگزاری هر گونه تجمع در این اماکن ممنوع است.

وی افزود : جمعیت خدمت گیرندگان در مناطق زرد حداکثر ۳۰ نفر و مناطق آبی حداکثر ۵۰ نفر است.

حسنی در خصوص نظافت و گندزدایی استخرهای شنا نیز گفت: لازم است بین سانس‌ها نیم ساعت فاصله در نظر گرفته شود و مسئولان بوفه‌ها موظفند، پس از هر شیفت فعالیت، سطوح تماس و وسایل مربوطه را شستشو و گندزدایی کنند، همچنین باید رختکن، دوش و حمام به طور مستمر گندزدایی شود.

وی بیان کرد: همچنین در هنگام گندزدایی و نظافت، سالن ها باید خالی از افراد بوده و درها و پنجره‌ها باز گذاشته شوند و جهت تهویه بهتر هواکش نیز روشن باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.