هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اگر تیمی در ایران وجود دارد که ۱۳ هفته خوب بازی کرده و نوسان نداشته چرا ما صدرنشین هستیم؟

اگر هواداران پشت تیم باشند به روزهای خوبی خواهیم رسید

قدس آنلاین: داریوش شجاعیان در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال استقلال بعد از گذشت ۱۳ هفته از مسابقات صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید:

فارس: بعد از ۱۳ هفته از مسابقات صدرنشین لیگ هستید اما در ۲ هفته اخیر خوب نتیجه نگرفته اید..

ما در دو بازی اخیر بدشانسی هم آورده ایم. اینگونه نبوده که فرصتی نداشته باشیم. در هر دو بازی گذشته دو تیمی که مقابل ما بازی کردند فوتبالی کاملا تدافعی با برنامه ضد حمله داشتند. فیلم بازی موجود است. سایپا یک موقعیت روی دروازه ما داشت و نفت مسجد سیمان هم همینطور. در این هفته ها کدام تیم به نفت در مسجد سلیمان فشار وارد کرده؟ اما ما ۳ بار به تیر آنها زدیم. شاید انتقاد از نوع بازی استقلال کمی واقعی باشد ولی خیلی جاها بی‌ انصافی می شود. 

فارس: چرا؟

چون هیچ تیمی در ایران این روزها خوب بازی نمی‌کند. کدام تیم است که در این ۱۳ هفته نوسان نداشته و فوتبال هجومی بازی کرده؟ اگر چنین تیمی وجود دارد چرا ما صدرنشین لیگ هستیم؟ هر تیمی هجومی بازی کرده ضعف های دیگری داشته و روی جایگاهش در جدول اثرگذار بوده است. کدام تیم در ایران می تواند مقابل تراکتور به آن خوبی فوتبال بازی کند؟ هر تیمی ۳ گل به تراکتور در تبریز می‌زد کلی سر و صدا راه می انداخت اما ما از این کارها نکردیم.در سیرجان و مشهد هم برنده شدیم کاری که خیلی از تیم ها نمی‌توانند انجام دهند. شما همین نفت آبادان را ببینید که چه نتایجی گرفته است اما به خاطر یک مساوی از ما انتقاد شد. به نظرم انتقاد اگر هم صورت می گیرد باید منصافانه باشد. این همه انتقاد طبیعی نیست. به نظرم در این مسائل شیطنت‌هایی وجود دارد.

فارس: مثلا چه شیطنتی؟

وقتی همه کادر فنی و بازیکنان روی این موضوع تاکید می‌کنند حتماً چیزهایی هست. متأسفانه یک عده در اینستاگرام کارهایی می‌کنند که تیم ما وارد شود. هواداران هم وقتی این مطالب را می‌خوانند ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرند. من از همه دوست‌داران استقلال می‌خواهم به این مسائل توجه نکنند و مطالب باشگاه را از مراجع رسمی دنبال کنند. همه باید کمک کنیم تیم به بهترین شرایط خود برسد، اگر قرار باشد ما دوست و دشمن خود را نشناسیم چگونه می‌توانیم موفق شویم؟

فارس: با همه این صحبت‌ها که انجام دادی خیلی ها می‌گویند استقلال زیبا بازی نمی کند و کادر فنی برنامه‌ای برای حل مشکل نداشته است...

بخش دوم حرف شما بی انصافی است. این درست نیست که کار و تلاش یک مجموعه با چند حرف ساده زیر سوال برود. محمود فکری از روزی که به استقلال آمده برای همه اعضای کادر فنی شرح وظایفی گذاشته که ما در تمرینات شاهدش هستیم. در همین بازی گذشته سیستم تیم عوض شد و بعد از ۱۲ هفته با یک سیستم جدید مقابل نفت آن هم در خانه حریف بازی کردیم. تا آنجا که آمار را به من دادند بیش از ۶۰۰ پاس در این مسابقه دادیم، در نیمه دوم بارها از چپ و راست روی دروازه حریف توپ ریختیم، اسم این کار برنامه نیست؟ گلی که زدیم روی برنامه نبود؟

در تیم ما آقایان فکری، مرفاوی، عمران زاده، برهانی، قربانعلی پور و بقیه هر کدام برای خودشان رزومه ای دارند. هر کدام از این نفرات در تیم های دیگر عصای دست سرمربی می شدند. این نفرات هر کدام نزدیک به یک دهه برای استقلال بازی کرده‌اند و روزهای خوب و بد زیادی را تجربه کردند پس وقتی چنین مربیان سرد و گرم چشیده ای داریم نباید به راحتی همه چیز زیر سوال برود.  تاکید می کنم انتقاد اگر هم صورت می گیرد باید سازنده باشد نه اینکه تخریب کند. تیمی که از هفته اول خودش را به هر شکلی مدعی اصلی قهرمانی نشان داده شایسته این همه انتقاد نیست.

فارس: روز گذشته محمد دانشگر مدعی شد بازیکنان تیم فقط ۱۰ در صد پول گرفته‌اند، محمود فکری هم در نشست خبری به مشکلات اشاره اما آن را باز نکرد. واقعا شما فقط ۱۰ در صد پول گرفتید؟

من هیچ وقت در این سالها در مورد این مسائل صحبت نکرده‌ام و اصلا دوست ندارم مباحث مالی بازیکنان به رسانه ها کشیده شود اما مطمئنا اگر دانشگر چنین حرفی زده دروغ نگفته است.هر کدام از بچه ها اگر در مورد وضعیت مالی صحبت می‌کنند دروغ نمی گویند. امسال کمبودهایی داشتیم و اصلاً دوست نداریم به مشکلات ما چیزی اضافه شود. امسال به هم قول دادیم تا به هدفمان نرسیدیم هر حرفی را به زبان نیاوریم اما مطمئن باشید استقلال بدون مشکل نیست. امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که بازیکنان دلگرم باشند و به خاطر مسائل مالی تمرکزشان از بین نرود.

فارس: به عنوان یکی از بازیکنان تیم دوست داریم بدانیم آیا واقعا در جلسه قبل از بازی با نفت اتفاقی رخ داد؟ خیلی ها می گویند رشید مظاهری و مسعود ریگی به کادر فنی اعتراض کرده اند... 

این صحبت ها کار دوستان نیست، کار دشمنان استقلال است.این خبر واقعا دروغ بود که دست به دست می‌چرخید.خود ما هم از شنیدن آن تعجب کردیم. چیزی که من در استقلال در این سالها تجربه کردم این است که کوچکترین مساله ای درون تیم اتفاق بیفتد چنان در بوق و کرنا می‌شود که انگار بقیه تیم‌های لیگ برتری همه چیزشان گل و بلبل است. اگر از من می پرسید هیچ اتفاقی درون جلسه نیفتاد و خداوکیلی کسی حرفی نزد. رشید مظاهری و مسعود ریگی از بازیکنان خوب استقلال هستند و در این مدتی که با هم همبازی بودیم جز خوبی و رفتار حرفه‌ای چیزی از آنها ندیدم. اگر هم تغییری در ترکیب تیم رقم می خورد به تصمیم کادر فنی است و آنها صلاح می‌دانند از چه بازیکنی استفاده کنند.

فارس: روز گذشته همه بازیکنان با انتشار یک استوری از حسینی حمایت کردید. دلیل این کار چه بود؟

حسینی هم تیمی ما است و ما وظیفه داریم از هم حمایت کنیم.شاید فردا روزی من دچار مشکل شوم، او در یک لحظه دچار اشتباه شد اما اگر منِ هم تیمی از او حمایت نکنم چه کسی باید این کار را انجام بدهد؟ او در این سالها روزهای خوبی را برای هواداران رقم زده است و قرار نیست ما به خاطر یک یا چند اشتباه آن روزها را فراموش کنیم.به نظرم یکی از دلایل موفقیت یک تیم اتحاد بازیکنان و کادر فنی اش است که خوشبختانه امسال این موضوع را شاهد هستیم و بچه ها تمام تلاش خود را می کنند که دل مردم را شاد کنند.البته این همدلی نیاز به این دارد که هواداران را هم کنار خود داشته باشیم. اگر هواداران پشت تیم ما باشند به روزهای خوبی خواهیم رسید.

فارس: این هفته با نساجی بازی دارید. بازی که شاید راحت به نظر برسد.

اصلا اینگونه نیست. بازی با نساجی یکی از سخت ترین بازی های نیم فصل ما است. همه تیم ها در تلاش هستند که خوب امتیاز جمع کنند و نساجی هم همین شرایط را دارد. مطمئنا ما فقط از این بازی ۳ امتیاز را می خواهیم و برای برد به زمین می رویم تا جایگاهمان را محکم تر کنیم.

فارس: و حرف آخر؟

از همه هوداداران استقلال می خواهم از تیمی که مدعی قهرمانی است حمایت کنند. هوادار باید پای روز خوب و روز بد تیمش بایستد. متاسفانه یک عده از اینکه استقلال بالای جدول است ناراحت هستند، می بریم، مساوی می کنیم و می بازیم انتقاد می کنند. این کار اصلا درست نیست. تیم ما شرایط خوبی دارد و امسال بهترین فرصت را برای قهرمانی داریم به شرطی که متحد باشیم. من ندیدم از تیم صدر جدول این همه انتقاد صورت بگیرد. بعید می‌دانم در هیچ لیگی در دنیا این کار انجام شود اما تا استقلال جان گرفت دوباره یک عده در حال مشکل درست کردن هستند. سال گذشته هم همین شرایط ایجاد شد و تیم ما فقط یک هفته در صدر حضور داشت. امسال ثبات بهتری داریم و خوب نتیجه گرفته ایم. خواهش من از هواداران این است که از تیم حمایت کنند تا ان شاالله بتوانیم در پایان فصل در کنار هم جشن قهرمانی بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.