اینترنت به یکی از بخش های اصلی زندگی تبدیل شده و روز به روز در حال گسترش است.

۸ روش آسان نحوه افزایش سرعت اینترنت

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اینترنت در حال حاضر به یکی از کالاهای اساسی زندگی ما تبدیل شده است، با میلیون ها نفر از افراد شاغل در خانه و کودکان در سراسر جهان که از خانه آموزش های مختلف می بینند، دسترسی به اینترنت به روش هایی آزمایش می شود که قبلاً هرگز دیده نشده است.

با این حال، حتی با اتصال سریع ممکن است با اینترنت کند و مشکلاتی روبرو شوید، شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توانید سرعت بارگیری را افزایش دهید. خبر خوب این است که روش‌های مختلفی برای بهبود سرعت اینترنت وجود دارد که نیازی به ارتقا به اینترنت یا اتصالات گرانتر نیست. در این گزارش ۸ روش آسان برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد:

چگونه می توان سرعت اینترنت را افزایش داد

در حال حاضر، می‌خواهیم تصدیق کنیم که با افزایش اتصال به اینترنت، اشاره‌ای به توان خدماتی شما نداریم. با این حال ، می‌توانید چندین مرحله انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نتیجه دریافت Wi-Fi و در نتیجه سرعت داده را دارید یا خیر. در این گزارش برخی از مراحل وجود دارد که باید انجام دهید.

سرعت Wi-Fi خود را تست کنید

این یکی از مهمترین مراحل است، با استفاده از وب سایت‌هایی مانند speedtest.net یا سایت‌های مشابه به صورت دوره‌ای سرعت ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند قضاوت کنید که آیا در زمان خرید از سرعت وعده داده شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت خود می‌گیرید یا خیر.

اگر سرعت اینترنت وعده داده شده را دریافت نمی‌کنید، با شرکت خود تماس بگیرید و شکایت کنید، در پایان مشکل را از آنها بپرسید. اگر این مشکل حل نشود، می‌تواند به این معنی باشد که ISP شما را فریب می‌دهد و باید به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

روتر Wi-Fi خود را ارتقا دهید

یکی از شایع ترین گلوگاه‌های دارای سرعت اینترنت ، مسیریاب‌های قدیمی هستند. اگر از روتری استفاده می‌کنید که بیش از پنج سال از عمر آن می گذرد، به شدت به یک نسخه جدید نیاز دارید. اگر به دنبال روتر جدید هستید ، حداقل یک روتر دو باند تهیه کنید اما ما یک روتر سه باند را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین ، روتر خود را تنظیم کنید تا از باندهای ۵ گیگاهرتز استفاده کند.

موقعیت روتر خود را بررسی کنید

مکانی که روتر را در خانه خود قرار می دهید به همان اندازه نقش مهمی دارد که سرعت ارائه شده دارد، توصیه می‌شود روتر را در وسط خانه قرار دهید تا در تمام منزل فاصله یکسان داشته باشد و دیتا را بتاوند به میزان مساوی بین کاربران تقسیم کند.

بررسی زاویه درست آنتن‌های روتر

اگر روتر شما آنتن دارد، می‌توانید آنها را بچرخانید تا زاویه‌ای پیدا کنید که بهترین انتقال را از طریق دیوارها و کف‌ها انجام دهد. در صورت خانه تک سطح، تمام آنتن‌ها را به صورت زاویه عمودی قرار دهید. با این حال ، اگر در خانه‌ای چند طبقه زندگی می‌کنید، حداقل یک آنتن را به صورت افقی برای بهترین زاویه ممکنه قرار دهید.

به یک کانال خلوت بروید

روتر شما قادر به انتقال از طریق کانال‌های مختلف است و هر کانال فضای پهنای باند خاص خود را دارد. در صورت بروز مشکل، به تنظیمات روتر خود رفته و کانال را از حالت خودکار به یک کانال کم جمعیت تر تغییر دهید.

ممکن است لازم باشد کانال‌های مختلف را قبل از یافتن کانال خلوت امتحان کنید، بهترین مکان برای شروع، کانال‌های ۱ ، ۶ یا ۱۱ در باند ۲.۴ گیگاهرتز و هر ۲۳ کانال در باند ۵ گیگاهرتز است.

میزان استفاده از اینترنت خود را بررسی کنید

توصیه می شود که به طور دوره‌ای میزان استفاده از اینترنت خود را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که شما تمام داده‌های پرسرعت را به اتمام برسانید و ISP شما طبق برنامه اکنون کم باشد. این می تواند دلیلی بر سرعت ضعیف باشد خصوصاً در شرایطی که چندین نفر از یک اینترنت استفاده می‌کنند.

همچنین می توانید با محدود کردن دسترسی برخی سایت‌ها به پهنای باند، کاربران خاصی را از بهره برداری از پهنای باند محدود کنید. اگر برای پخش محتوای ویدئو با مشکلی روبه‌رو هستید، این احتمال وجود دارد که سه یا چند کاربر از قبل در حال پخش ویدئو باشند.

بسته اینترنت خود را ارتقا دهید

اگر متوجه شدید که داده شما قبل از پایان دوره خدمات کند شده است ، به یک بسته اینترنتی دیگر بروید. توجه به این نکته ضروری است که داشتن سرعت داده بسیار سریع در صورت نیازهای متوسط ​​کمکی نخواهد کرد.

اگر برای کار خود از خانه یا انجام جلسات آنلاین و تماشای فیلم در اوقات فراغت به اتصال به اینترنت نیاز دارید ، نیازی به اتصال اینترنت خیلی قوی یا گیگابایتی ندارید. در چنین شرایطی، به دنبال سرعت مطلوب بروید و به جای آن داده‌های بیشتری بگیرید.

از سرقت اطلاعات جلوگیری کنید

اگر رمز عبور WiFi خود را با افراد زیادی به اشتراک نگذاشته باشید و از رمزگذاری مانند WPA یا WEP استفاده کنید که احتمال هک شدن آن کمتر است. توصیه می‌شود از امنیت WPA۲ با رمز عبور قوی استفاده کنید و در صورت تجربه کند و کسل کننده اینترنت ، از صفحه تنظیمات روتر خود لیست دستگاه های متصل را بررسی کنید. می‌توانید دستگاه‌های ناشناخته را حذف کنید و سپس دوباره رمز عبور را تغییر دهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.