مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: فروش بلیت های هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در مشهد به صورت اینترنتی خواهد بود.

نحوه برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد اعلام شد

جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در باره برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت:هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در مشهد با  رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۱۶ الی ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: تفاهم نامه برگزار ی این جشنواره امضا شده و ما شاهد برگزاری بزرگترین رویداد هنری و سینمایی کشور در این ایام در مشهدخواهیم بود و به خاطر رعایت سلامت مردم امسال جشنواره در سینماها با یک سوم ظرفیت برگزار می شود و اگر در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر وضعیت مشهد نارنجی شود حتما اکران فیلم‌ها متوقف می‌شود.

مروارید گفت: جشنواره فیلم فجر جزو جشنواره هایی است که به نشاط اجتماعی توجه ویژه ای دارد و برگزاری این رویداد در فضایی برگزار می شود که اقتصاد هنر و فرهنگ نیاز به حمایت دارد و هم حفظ سلامت مردم دغدغه همگی است و امیدوارم که برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به یک فرهنگ سازی عمومی در فضای جمعی بینجامد و این تمرین را داشته باشیم که می توان رویدادهای هنری در فضای اجتماعی داشت و هم رویدادها را بستری برای رعایت پروتکل ها قرار بدهیم و این فرهنگ در سینما رعایت شود و نمونه ای باشد برای تداوم این فرهنگ برای برگزاری دیگر رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و...

وی ادامه داد:طبق توافقی که با مدیران سینما ها صورت گرفته همگی نسبت به رعایت و نظارت پروتکل ها موظف هستند و علاقه مندان به فیلم های جشنواره همراه با ماسک و ضد عفونی و بدون تجمع حضور پیدا خواند کرد. در این دوره به خاطر اطمینان بیشتر در رعایت  پروتکل ها ی بهداشتی در طول برگزاری جشنواره منهای نظارت مدیران و دست اندرکاران هر سینما نماینده ای از طرف معاونت اداره ارشاد و همچنین بازرسی و حراست این سازمان در سینما ها جهت رصد و نطارت هر چه بیشتر رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع حضور خواهند داشت.

وی افزود: امسال لیست کامل فیلم های جشنواره را در مشهد خواهیم داشت و سیانس‌های برگزاری فیلم در ساعت‌های ۱۵و ۱۸ است، فاصله میان دو سیانس برای نحوه حضور و آماده شدن برای اکران فیلم بعدی خوب است تا همه نکات بهداشتی رعایت شود.

مروارید تصریح کرد: فیلمها در سینماهای هویزه، آفریقا، ویلاژ توریست و سیمرغ به نمایش در خواهند  آمد و همانند سال گذشته سینما آفریقا برای حضور اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است. مضامین این دوره از جشنواره اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی و کمدی و فانتزی است تا بتواند هر گونه سلیقه ای را در این دوره از جشنواره با خود همراه کند.

وی بیان کرد: فروش هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد به صورت اینترنتی و به مبلغ ۳۰ هزار تومان خواهد بود که دوستداران سینما می توانند بلیت فیلم مورد علاقشان را از سه سامانه فروش بلیت از جمله سینما تیکت و مشهد گیشه و ایران بلیت تهیه نمایند. لازم به ذکر است که این دوره از جشنواره به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت

مروارید اضافه کرد:همزمان به برگزاری جشنواره فیلم فجر رونمایی از مستند «از عرش تا فرش»   که به همت انجمن سینمای جوانان و با نگاهی به یک موضوع اجتماعی اخلاقی تولید کرده اند خواهیم داشت و همچنین  سومین سیمرغ سینمای خراسان را با هدف حمایت از فیلمسازان جوان برگزار می شود.

وی درخصوص اهداف برگزاری سومین دوره جشن سیمرغ خراسان بیان کرد:شناخت و معرفی استعدادهای سینمایی، معرفی توانمندی های استان به مخاطبان و تثبیت جایگاه فیلم های بلند و کوتاه از اهداف سومین دوره جشن سیمرغ سینمای خراسان است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.