استاندار تهران نسبت به عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در جشنواره فجر هشدار داد.

هشدار استاندار تهران نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری در جشنواره فجر

قدس آنلاین: انوشیروان محسنی بندپی در جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده روند مراجعین سرپایی در استان تهران افزایش پیدا کرده و چند روزی است که شاهد افزایش بستری ها بودیم. بی تردید اگر افزایش بستری ها در روزهای آتی ادامه داشته باشد، این آلارمی است که باید هشیار باشیم.

وی افزود: در ایام تعطیلات پیش رو، بخشنامه کرده ایم هیچ موردی برای تردد خارج استان صادر نشود مگر مورد خاصی که شخص فرماندار تشخیص دهد. قطعا این ترددها این طور نیست که تنها بیماری را به استان دیگری ببرند، بلکه بیماری را از استان دیگری نیز به تهران می آورند.

استاندار تهران در خصوص برگزاری جشنواره فجر گفت: مقرر بود این جشنواره با یک سوم ظرفیت برگزار شود، اما متاسفانه روز گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل ها در حواشی این جشنواره بودیم. سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید مراسم دهه فجر را با حداقل نفرات انجام می داد، اما شاهد بودیم که ۴۵۰ نفر نیرو به مرقد امام راحل رفته بودند.

به گفته وی، مقرر است مراسم ۲۲ بهمن فقط به صورت نقلیه موتوری انجام شود و در تجدید میثاق رئیس جمهور و رئیس مجلس که به مرقد امام تشریف بردند نیز شاهد رعایت تمام پروتکل ها بودیم. به این ترتیب هیچ تجمعی در استان تهران قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در هفته جاری آمار ۳۹ درصدی برای رعایت فاصله گذاری در تهران منتشر شد که این ظلم به نیروها و کادر درمان است که نباید زحمات آنها نادیده گرفته شود. در حال حاضر میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین ۷۶ تا ۷۴ درصد است که اگر مترو و اتوبوس را با راهکاری می توانستیم در فاصله گذاری اجتماعی ارتقاء دهیم، قطعا این عدد خیلی بالاتر می بود.

وی تاکید کرد: وضعیت موجود معلوم نیست. بسیاری از کشورهایی که ادعای آغاز واکسیناسیون دارند میزان ابتلا و فوتی های آنها رو به افزایش است. لذا باید برای درازمدت خود را آماده کنیم. همه دستگاه ها باید در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دیدارش با ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بودجه سال آینده حداقلی برای زیرساخت های بهداشتی در نظر گرفته نشده که در این دیدار بر لزوم تدوین این بودجه تاکید شد.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی در حقیقت کمبودهای ما در زیرساخت های سلامت را جبران می کند. شناسایی، رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی به نظام سلامت کمک می کند که در آمار و ارقام نیز عملکرد ارزنده ای که با همکاری مراکز بهداشت و درمان انجام شده است، قابل مشاهده است. باید به تداوم این طرح کمک کنیم و این طرح باید ادامه پیدا کند.

به گفته بندپی، اقداماتی که تا به امروز انجام شده و کاری که نظام سلامت و تیم مقابله با کرونا استان تهران شامل نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه ها انجام دادند به نقطه درخشانی رسیده و باید قدر آن را بدانیم و حیف است با عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری این شرایط بهینه را از دست بدهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.