آیت الله عالمی گفت: پس از انقلاب بساط افکار غلط و نامناسب جمع شده و باورها و اندیشه های صحیح در اختیار مردم قرار گرفت. به همین دلیل اکنون شاهد کثرت متدینین و رونق مراسم های عبادی و مذهبی و زیارت گاه ها و... هستیم.

انقلاب اسلامی ایران دین باوری را جایگزین دین گریزی کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص تاثیرات انقلاب اسلامی بر وضعیت فرهنگی و دینی جامعه ایران بیان کرد: کسانی که روزهای قبل از انقلاب را در ایران تجربه کرده و یا افرادی که با مراجعه به تاریخ، احوال آن روزگاران را مطالعه کرده اند به خوبی می دانند که در رژیم پهلوی تبلیغات گسترده ای برای دور کردن مردم از دین مبین اسلام وجود داشت.

آیت الله حسن عالمی اظهار کرد: رسانه های گروهی اعم از رادیو و تلویزیون و روزنامه ها و مجلات گوناگون داخلی و حتی مجلات خارجی که در ایران توزیع می شد عموما بر بی بندوباری و فساد و ترویج افکار اندیشه های فاسد و غیرتوحیدی و غیراسلامی بود، تمرکز و تبلیغ می کردند.

وی ادامه داد: درآن زمان سینماها به مفسده خانه تبدیل شده بود. فیلم های مهیج و نامناسب برای عموم پخش می شد. ترانه های نامناسب از رادیو پخش می گردید. همه این موارد با افکار واندیشه های مردم مسلمان ایران حمله ور شده بودند. این موضوعات طبیعتا آثار سوء خود را دارد.

وی با ذکر این موضوع که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران کشور تواستند اینگونه مراکز را کنترل کنند ابراز داشت: پس از انقلاب بساط افکار غلط و نامناسب جمع شده و باورها و اندیشه های صحیح در اختیار مردم قرار گرفت. به همین دلیل اکنون شاهد کثرت متدینین و رونق مراسم های عبادی و مذهبی و زیارت گاه ها و... هستیم.  

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: هرچند که اکنون و پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی هنوز برخی رسانه ها مطالب کذب و مغایر با باورهای دینی منتشر می کنند و یا در فضای مجازی مسئولان نتوانسته اند آنطور که لازم است بر محتوای مطالب منتشر شده نظارت و آنها را کنترل نمایند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که موج ترویج دین گریزی و فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی کنترل و جلوی آسیب های آن تاحدود زیادی گرفته شد.

وی تاکید کرد: این موارد و نقش آفرینی ها، تاثیر گذار است و آنچه در حال حاضر انجام می شود برای هدایت و رشد و تعالی انسان ها بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله عالمی در ادامه به ذکر برخی دیگر از موارد تاثیرگذار بر افزایش معنویات و اعتقادات در جامعه اشاره و بیان کرد: روحانیون و سخنرانی های مذهبی و مداحی ها نیز در افزایش باورهای دینی نقش بسزایی ایفا کرده اند. اینها از آثار و برکات مساجد و هیئات هاست که مهمترین ترین کارکرد آنها نیز دعوت مردم تفکر در مسایل دینی و آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی تصریح کرد: باید به بهترین شکل در مردم علایق دینی ایجاد کرد تا موجبات رشد و تعالی انسان ها فراهم شود. این یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران است و فرمایشات معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نیز همین بوده است.

وی تاکید کرد: به یقین می توان گفت که افراد فهیم و دلسوزی که از سر عشق و اعتقاد، در آگاه سازی مردم و تقویت باورهای دینی آنان مجاهدت می کنند شهید راه توحید هستند و چه زنده باشند و چه تاکنون جان خود را از دست داده باشند اجر و مزد عظیمی درانتظار آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.