سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره پرونده سند ۲۰۳۰ را تشریح کرد.

جزئیات بررسی پرونده سند ۲۰۳۰ و اتفاقات صورت گرفته توسط بخش‌های دولتی در مجلس

قدس آنلاین: علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: کمیته‌های پنجگانه کمیسیون اصل نود مجلس گزارشی در خصوص پرونده‌هایی که طی ماه‌های گذشته بررسی و مشکلات مردم برطرف شده است ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس ثبت شکایات واصله یک هزار و ۵۲۷ پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم ثبت شکایت شده که یک هزار ۳۳۷ مورد از این پرونده‌ها در صلاحیت بررسی کمیسیون بود.

وی با اشاره به اینکه با بررسی یک هزار و ۲۶۴ پرونده مشکلات مردم حل و به نتیجه قطعی رسیده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۸۳ پرونده در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی همچنان جاری است و ۶۷۱ پرونده نیز با راهنمایی حقوقی و پیگیری کارشناسی کمیسیون توسط دستگاه‌های دیگر بررسی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تعدادی پرونده نیز مربوط به دستگاه‌های همچون اداره کل دادگستری استان خراسان رضوی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرداری تهران و بانک مرکزی بوده که پاسخ مناسبی از سوی آنها ارائه نشده. در کمیسیون اصل نودم مجلس مقرر شد طی روزهای آینده پرونده این دستگاه‌ها جهت رسیدگی به دستگاه‌ قضایی ارجاع داده شود.

خضریان با اشاره به اینکه یکی از چند پرونده‌ای که در نشست روز گذشته کمیسیون اصل نودم قانونی اساسی مجلس مورد بررسی قرار گرفت؛ پرونده پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود، عنوان کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید در اوج فعالیت این مجموعه عرضه می‌شد که متاسفانه این اقدام صورت نگرفته و این موضوع تخلف ۵۰۰ میلیارد تومانی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ دولت پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اعلام و آن را تحویل گرفته، گفت: ۲۴ درصد باقی مانده احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی ۶ سال توسط دولت تکمیل شد، تاخیر در تکمیل و بهره برداری پالایشگاه خسارات مالی و اقتصادی بسیار زیادی بر کشور تحمیل کرده است، با وجود تحریم‌های ظالمانه نباید ظرفیت داخلی در خدمت فشار اقتصادی بر مردم قرار می‌گرفت. این تخلف از سوی کمیسیون ترک فعل شناخته شده و گزارش آن در حال آماده شدن است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: با تاکید نمایندگان عضو کمیسیون تخلفات صورت گرفته در احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دیوان محاسبات پیگیری و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح اولیه پرونده سند ۲۰۳۰ و اتفاقات صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف دولتی در این حوزه در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی قرائت شد، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ و بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها همانند قانون اساسی در سطح فرهنگی جهان عمل می‌کنند به همین دلیل با تاکید نمایندگان تخلفات صورت گرفته که تلاش می‌کنند استقلال و هویت فرهنگی کشور را زیر سوال برده و در دایره نظم نوین جهانی و دهکده جهانی تعریف کند و ترویج دهنده الگوی توسعه غربی در کشور باشد را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

خضریان، اضافه کرد: گزارش‌هایی از کلیه دستگاه از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و صدا و سیما دریافت می‌کنیم تا با موانعی که جریان غرب گرا در بخش‌های مختلف در مسیر الگوی توسعه اسلامی و ایرانی پیشرفت و برخلاف گام دوم انقلاب قرار داده است مقابله کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه سند ۲۰۳۰ سبک زندگی و توسعه غربی را ترویج می‌کند این سند صرفا سندی فرهنگی نیست بلکه در مسائل پولی، مالی، کشاورزی، تغذیه‌ای، خانواده، جمعیت، دارو، بهداشت سلامت، محتواهای آموزشی، مسائل سیاسی و اجتماعی و اندیشه‌ای، صنعت، نفت، گاز و شهرسازی کشور نیز دخالت‌هایی دارد.  

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ فراتر از چیزی است که عموم جامعه از آن اطلاع دارند و استقلال کشور را در حوزه‌های مختلف تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: باید مقابل جریان غرب‌گرایی که در داخل کشور موانعی در مسیر پیاده سازی مدل‌های داخلی ایجاد می‌کند ایستادگی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.