عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شده از سوی دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست چرا که یک لایحه کاملاً سیاسی است.

لایحه دولت قابل دفاع نیست/ بودجه را سیاسی نوشته‌اند

قدس آنلاین: احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۹۹) پارلمان در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور و در موافقت با کلیات لایحه بودجه اظهارداشت: قطعاً ما نمایندگان با کلیات لایحه بودجه‌ای که از سوی دولت ارائه شده است مخالفیم اما آنچه که اکنون مورد بحث است پیشنهادات نمایندگان و گزارش کمیسیون تلفیق است.

وی افزود: ۴۵ نفر از نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ یک ماه به صورت شبانه روزی در سه شیفت کلیات لایحه دولت را بررسی کرده و وارد جزئیات آن شدند و جزء به جزء همه موارد بودجه را بررسی کرده و بخش عمده‌ای از آن را تغییر دادند.

امیرآبادی در همین راستا بیان کرد: بنده به عنوان موافق کلیات لایحه دولت سخن نمی‌گویم چرا که کلیات لایحه دولت به هیچ وجه قابل دفاع نیست چرا که یک لایحه کاملاً سیاسی به مجلس ارائه شده است و مجلس را در تنگنا قرار داد که چه لایحه را بپذیریم و چه نپذیریم به ضررمان باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی حذف رانت ۴۲۰۰ تومانی را از جمله اقدامات مثبت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ خواند و گفت: عموماً در جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها در گفت‌وگو با مسئولان دولتی که صحبت می‌کردیم از ما خواهش و التماس داشتند که این رانت را از بین ببرید اما در رسانه‌ ملی رفتار سیاسی می‌کنند و می‌گویند اجناس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گران می‌شود.

وی بیان کرد: در این ۲ سال اخیر که ارز ۴۲۰۰ تومانی بود کدام شهروند دارو و یا مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دستش رسید؟ کدام یک از مردم از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره بردند، این رانت در جیب عده قلیلی رفته که یا از وابستگان و هم حزبی‌های دولتی‌ها بودند و یا از سلبریتی‌ها!

امیرآبادی در بخش پایانی صحبت‌هایش تصریح کرد: وارد کنندگان و توزیع کنندگان می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی با ۱۱ یا ۱۷ هزار تومان در بازار فرقی نخواهد داشت لذا کالایی با این ارز در بازار توزیع نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.