نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: سال آینده ما شاهد تورم بیش از ۴۰۰ درصدی خواهیم بود زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رسیده است یعنی ۴ برابر شده است.

علیپور: با بودجه ۱۴۰۰ تورم بیش از ۴۰۰ درصدی خواهیم داشت

قدس آنلاین: کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) ۱۴ بهمن در جلسه علنی و در مخالفت با لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: اولین سال گام دوم انقلاب است و مجلس یازدهم به دنبال تصویب بودجه ۱۴۰۰ است که این موضوع نشان می‌دهد ما در شرایط خاصی قرار داریم.

وی افزود: چند رویکرد و رویداد در سال ۱۴۰۰ وجود دارد که انتخابات آتی، تغییر دولت، تورم جاری کشور که همراه دولت بعدیست، بحران کرونا و افزایش نامتوازن مالیات بخشی از این رویدادهاست.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: ما باید بودجه‌ای را مصوب کنیم که تأمین کننده آرامش د کشور باشد.

وی اظهارداشت: امروز که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را در کشور داریم ۴۲ درصد تورم در کشور وجود دارد، چه کسی تضمین می‌کند که اگر ارز ترجیحی به دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برسد سال آینده شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: ما سال آینده باید تزریق آرامش را در کشور داشته باشیم تا آنها با آرامش کامل پای صندوق‌های رأی بیایند اما به نظر می‌رسد که در بودجه سال ۱۴۰۰ صورت مسئله پاک شده است.

علیپور گفت: سال آینده ما شاهد تورم بیش از ۴۰۰ درصدی خواهیم بود زیرا ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رسیده است یعنی ۴ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون تلفیق نگران ارز ترجیحی است باید مجلس به آن ورود کند.

وی گفت: لایحه بودجه سال آتی ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که این رقم به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است ضمن اینکه در تملک دارایی‌ها و کارهای عمرانی و زیر ساختی هم فقط ۲ هزار میلیارد تومان اضافه شده است؛ آیا در این حوزه مشکلی نداریم؟ می شود امور عمرانی کشور را تعطیل کنیم؟ اگر قرار است کشور سازنده و روبه توسعه باشیم باید به زیرساخت های کشور و امور عمرانی توجه کنیم.

علیپور خاطرنشان کرد: در این لایحه هیچ رقمی به صنایع اضافه نشده است، مگر نه اینکه نگرانی حضرت آقا درباره تولید و اشتغال است؟ مگر نه اینکه ما در خصوص اشتغال دغدغه داریم؟ هرچند که به لایحه دولت ایراد وارد می دانیم و آن را سراسر اشکال می دانم ولی لایحه کمیسیون تلفیق نیز مشکل را رفع نکرده است، شدیدا با این لایحه مخالف هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.