سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد: شخصیت های دینی و سیاسی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) نقش مهمی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی داشتند.

نقش اثرگذار تربیت یافتگان مکتب امام خمینی(ره) در تحقق آرمان حکومت اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سیدآبادی  گفت: دوازدهم بهمن سال ۵۷ یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در این روز خداوند نعمتی بزرگ به ملت ایران عطا کرد و به سبب این نعمت تحولی عظیم در کشور ایران به وقوع پیوست.

این کارشناس دینی افزود: یکی از نعمت هایی که خداوند در این روز به مردم ایران عطا کرد، وجود امام خمینی(ره) به عنوان رهبری دینی بود. امام راحل(ره) با ایمان راسخی که داشتند مردم را از تاریکی و ظلمت به سوی نور و روشنایی هدایت کرد.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر دینی انقلاب اسلامی دارای چند ویژگی بود؛ ایشان در عصری که دین به انزوا کشیده شده بود، دین را به عنوان نظام زندگی مردم معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سیدآبادی اظهار کرد: امام راحل(ره) در دوران تبعید مساله ولایت فقیه را مطرح کرد و پس از بازگشت به ایران حکومت دینی در کشور را تشکیل داد.

وی بیان کرد: دومین ویژگی امام خمینی(ره) این بود که اعتقاد داشتند تحقق آرمان حکومت اسلامی نیاز به تلاش و مبارزه دارد. لذا برای تحقق این آرمان مقدس قریب به ربع قرن مبارزه کرد و رنج تبعید و اذیت و آزار دشمن را به جان خرید.

خطیب حرم مطهر رضوی سومین ویژگی امام راحل(ره) را تربیت نیروهای انسانی دانست و اظهار کرد: این رهبر آگاه برای رسیدن به آرمان تشکیل حکومت اسلامی اقدام به تربیت نیروهای انسانی در زمینه دینی، اخلاقی و سیاسی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از شخصیت های دینی و سیاسی دوران انقلاب از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی و ... دست پرورده معمار کبیر انقلاب بودند که هر یک از آنها نقش مهمی در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.