دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیرامون رد شدن کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: اشکالات لایحه بودجه ۱۴۰۰ آنقدر زیاد بود که نه کمیسیون قانع شد و نه اکثریت نمایندگان و در نهایت قرار بر این شد که کلیات لایحه به دولت ارجاع داده شود تا اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد و مجدداً به مجلس تسلیم شود.

اشکالات بودجه آنقدر زیاد بود که نه کمیسیون قانع شد و نه اکثریت نمایندگان

«غلامحسین کرمی» دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین پیرامون دستور العمل جلسه امروز پارلمان و رد شدن کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نه وابستگی به جریان سیاسی خاصی دارند و نه میخواهند بر اساس احساسات تصمیم بگیرند و صرفا با این نگاه به بودجه عمل کردند که خروجی و نتیجه بودجه ۱۴۰۰ به نفع مردم هست یا خیر.

کرمی تاکید کرد: آنچه ملاک و معیار برای مجلس در این رابطه بود حق و حقانیت بود؛ موافقین و مخالفین هم صحبت کردند و در نهایت اشکالات آنقدر زیاد بود که نه کمیسیون قانع شد و نه اکثریت نمایندگان و در نهایت قرار بر این شد که کلیات لایحه به دولت ارجاع داده شود تا اصلاحات لازم روی آن صورت گیرد و مجددا به مجلس تسلیم شود.

به گفته کرمی با توجه به محدودیت زمانی که با آن مواجهیم دولت باید هرچه سریع تر اصلاحات مورد نظر مجلس را در لایحه بودجه صورت دهد و ان شاالله تا پایان سال جاری بودجه مجدداً برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شود.

لازم به ذکر است کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با ۹۹ رأی موافق و ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۱ آرای مأخوذه نمایندگان مجلس، رد شد.

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دستورکار امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه) نمایندگان قرار داشت که پس از ارائه گزارش رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره مصوبات این کمیسیون و اظهارات ۵ موافق و ۵ مخالف لایحه بودجه و همچنین دفاع محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از لایحه سال آینده، کلیات آن به رأی نمایندگان گذاشته شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.