۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 738504

پروفیل از ورقه‌های آهن تهیه و قیمت آن نیز بر اساس این موضوع تعیین می‌شود. نکته‌ی جالبی که دانستن آن خالی از لطف نیست، این است که در ساختمان‌سازی بیشترین هزینه برای تهیه پروفیل در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این‌که امروزه قیمت‌های ورق آهن و به دنبال آن قیمت پروفیل افزایش داشته‌اند، شاهد بالا رفتن قیمت سازه‌ها نیز بوده‌ایم.

چالش قیمت مصالح فلزی و تأثیر آن بر صنعت

مصالح فلزی چون آهن، میلگرد، قوطی، ناودانی و ... که از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین مصالح هستند، در صنعتی چون صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند؛اما باید بدانید که در کنار چنین کاربرد و استفاده‌ای، در اقتصاد کشور نیز تأثیر معلوم و با ارزشی دارند؛ به عنوان مثال درآمد و ارزآوری که از طریق صادرات به دست می‌آید، یکی از تأثیرات مثبت مصالح بر اقتصاد است.پس لازم به ذکر است که صادرات در هر زمینه‌ای بویژه صادرات مصالح فلزی و آهنی برای تمام کشورهای جهان، بویژه ایران حائز اهمیت بوده و کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند.

البته شما باید برای صادرات مصالح فلزی، شرایط و عوامل گوناگونی را در نظر بگیرید تا مشکلی در روند کار پیش نیاید.اگر بخواهیم به برخی از این نکات اشاره داشته باشیم، می‌توانیم عواملی چون قیمت ارز، عوامل سیاسی، تولیدات کارخانه‌ها و عواملی از این دست را نام ببریم؛ بنابراین شما باید انتظار چالش‌های متنوعی را در زمینه تولید و صادرات مصالح داشته باشید. از همین جهت در ادامه سعی داریم انواع این مشکلات و چالش‌های احتمالی را مورد بررسی قرار دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید.همچنین در مورد قیمت پروفیل و صادرات میلگرد و اهمیتی که دارند نیز به صحبت و بررسی می‌پردازیم تا بتوانید با در نظر گرفتن آن‌ها مسیر موفقیت را طی کنید. پس در ادامه همراه ما باشید.

معرفی انواع پروفیل

پروفیل‌ها در حالت کلی در دو دسته مجزا دسته‌بندی می‌شوند. این دو دسته هر کدام برای کاربردهای مخصوص به خود مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای مثال برخی از آن‌ها در صنعت ساخت درب و پنجره سازی ساختمان‌سازی و برخی در تهیه تولید قوطی پروفیل. تعیین قیمت پروفیل با توجه به عوامل گوناگونی صورت می‌گیرد، برای مثال می‌توان به قیمت ورق‌های آهن که در زمان تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره کرد؛ پس تا به اینجا متوجه شدیم که پروفیل از ورقه‌های آهن تهیه و قیمت آن نیز بر اساس این موضوع تعیین می‌شود. نکته‌ی جالبی که دانستن آن خالی از لطف نیست، این است که در ساختمان‌سازی بیشترین هزینه برای تهیه پروفیل در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این‌که امروزه قیمت‌های ورق آهن و به دنبال آن قیمت پروفیل افزایش داشته‌اند، شاهد بالا رفتن قیمت سازه‌ها نیز بوده‌ایم؛ چرا که قیمت پروفیل مورد استفاده در یک سازه، به صورت مستقیم بر قیمت سازه تأثیر می‌گذارد.

تأثیر قیمت پروفیل بر سایر صنایع

پروفیل در صنعت‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و قیمت پروفیل آن صنایع را نیز دگرگون کرده است؛ برای مثال می‌توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد که به سبب نوسان‌های بسیار این مصالح، دچار بالا و پایین‌های بسیار شده است. در زمان خرید توصیه می‌شود پروفیلی را تهیه کنید که مقرون‌به‌صرفه است، البته مقرون‌به‌صرفه بودن، نباید دلیلی بر بی کیفیتی محصول باشد؛ با توجه به این موضوع پروفیل مورد نظر خود را تهیه و استفاده کنید. قیمت پروفیل در دسته‌ی دیگر یعنی دسته پروفیل مورد نیاز قوطی به عوامل متفاوتی چون ضخامت قوطی، سایز قوطی، وزن شاخه و طول شاخه بستگی دارد و با توجه به نوسانات از قیمت یکسانی برخوردار نیست. اگر شما کنجکاو هستید که به صورت دقیق از قیمت مصالح بویژه قیمت پروفیل مطلع شوید، باید با کارشناسان فعال در این زمینه در ارتباط باشید و سؤال های خود را از این افراد بپرسید.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد صادراتی

بالا و پایین شدن قیمت ارز یکی از چالش‌هایی به حساب می‌آید که در زمان صادرات میلگرد مشاهده می‌شود، این چالش‌ها و شرایط نابسامان سبب می‌شود تا تولیدکنندگان آهن و میلگرد زمان تحویل محصول را جابه‌جا کنند که همین امر سبب می‌شود تا مشتریان از بدقولی شما خسته شوند و از خرید منصرف شوند؛ اما جالب است بدانید چنین موضوعی هم نتوانسته تأثیر منفی داشته باشد؛ چرا که بسیاری از تولیدکننده‌ها بر اساس عوامل متنوعی که وجود دارد، قیمت میلگرد صادراتی را تعیین می‌کنند و آن را بر اساس قواعد و اصول به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

صادرات میلگرد ایرانی

همسایه‌هایی که در اطراف ایران قرار دارند یعنی ارمنستان، ترکیه، گرجستان، عراق، افغانستان و ... جزو کشورهایی به حساب می‌آیند که صادرات مصالح فلزی بویژه میلگرد از کشور ما به آن‌ها صورت می‌گیرد و از آنجایی که کیفیت این محصول ساخت ایران بالاست، شاهد آن هستیم که این کشورها مشتری ثابت ایران شده باشند. برای مثال گرجستان از جمله کشورهایی است که صادرات آهن به آن در حجم بالا و به خوبی صورت می‌گیرد و سالیان سال است که این همکاری در عرصه صادرات از ایران به گرجستان مشاهده می‌شود. از مهم‌ترین محصول صادراتی به این کشور می‌توان به میلگرد اشاره کرد. بنا بر آنچه در ابتدا گفته شد، یکی دیگر از کشورهایی که مشتری ایران شناخته می‌شود و صادرات آهن به آن صورت می‌گیرد، کشور ترکیه است که بعد از میزان صادرات شمش و نفت، میلگرد و صادرات آهن نیز به این کشور دیده می‌شود. توجه داشته باشید که در کشوری چون ترکیه، صادرات نباید با قیمت‌هایی صورت گیرد که قیمت عرف بازار هستند؛ چرا که قیمت‌های آن‌ها قیمت واقعی نیست. توجه داشته باشید که موضوع صادرات میلگرد به ترکیه یک موضوع ساده و پیش‌پاافتاده نیست؛ زیرا امکان دارد مشکلاتی بویژه مشکلات مالی برای شما پیش بیاید و معضل بزرگی را ایجاد کند.

آشنایی با انواع مختلف میلگرد و کاربرد آن ها

میلگرد یکی از مصالح پرکاربرد و ضروری در صنعت ساختمان‌سازی محسوب می‌شود و جزو آهن‌آلاتی شناخته می‌شود که وجود آن لازم و ضروری است. در بسیاری از مواقع که نوسانات ارز به حد پایین رسیده است، بازار تولید این محصول با رونق روبرو بوده و در حجم بیشتری به تولید ‌رسیده؛ اما امروزه میزان تولید و صادرات این محصول با افت روبرو بوده است. از جمله دلایلی که می‌توان آن‌ها را سبب چنین شرایطی در نظر گرفت، مشخص نبودن قیمت میلگرد به صورت دقیق است که با نوسانات ارز به طور مداوم عوض می‌شود. البته توجه داشته باشید که عوامل متنوع دیگری بر صادرات میلگرد و قیمت میلگرد تأثیر دارند؛ برای مثال می‌توان به عوامل سیاسی اشاره داشت.

بازار صادرات میلگرد

با کمی دقت به نیاز بازار کشورهایی چون عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و ... برای صادرات میلگرد به این کشور، می‌توانید به خوبی از اهمیت صادرات این محصول مطلع شوید، چرا که بازار صادرات میلگرد در کشورهای نام برده شده فعلاً شرایط خوبی ندارد و اگر شما صادرات را با انجام اصولی امور و در نظر گرفتن قیمت میلگرد به درستی انجام دهید، سود خوبی نصیب شما خواهد شد. میلگردها در انواع، وزن‌ها، گریدها و سایزهای متفاوت به تولید رسیده‌اند و با توجه به چنین مواردی، قیمت میلگرد برای هر یک متفاوت خواهد بود. همچنین طبق آنچه در پیش‌گفته شد، شما برای مطلع شدن از قیمت میلگرد می‌توانید با فروشگاه و شرکت مورد نظر خود تماس برقرار کنید و از چنین موضوعی مطلع شوید.

سخن نهایی

شما می‌توانید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله، به درستی در مسائل مربوط به مصالح فلزی، مانند خرید و فروش، صادرات و ... به خوبی ظاهر شوید. در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله خسته نشده باشید و بتوانید بهترین استفاده را ببرید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است؛ زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.
مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.