همزمان با ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» با مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

نخستین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، تالیف و ترجمه کتاب «خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع و اسنادی»، تحقیق و پژوهش، چند رسانه‌ای، فیلم، عکس و فیلمنامه از بخش‌های پنجگانه این جشنواره است.

نقش حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی و همچنین نقش روحانیت و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی نیز محورهای اصلی این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

جمع‌آوری اسناد شهدای روحانیت در دفاع مقدس و انجام مصاحبه‌ها و تهیه آرشیو تاریخ شفاهی برای تهیه دانشنامه شهدای دفاع مقدس از دیگر محورهای این جشنواره است؛ در این دانشنامه افزون بر نقش امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس به نقش ائمه جماعات و علمای اعلام نیز پرداخته شده و همچنین از اولین شهید دفاع مقدس روحانی مشهدی علی لعل پیشاوک و سایر شهدای روحانی از جمله شهید برونسی و شهید کاوه یاد شده است.

تدوین موسوعه جهاد و مقاومت از دیگر موضوعات این جشنواره است که تا کنون ۳ میلیون قطعه سند در این زمینه گویا سازی شده است.

یادآوری می‌شود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس مشهد انتهای بلوار شهید بهشتی، انتهای بلوار شهید خلیلی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس (داخل پارک کوهسنگی) ارسال و یا در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۱۳۸۴۴۰۵۰۱ تماس حاصل فرمایند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.