در حالی که روز گذشته برخی فعالان رسانه از انفصال دائم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی از کار، خبرهایی را منتشر کردند، مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با قدس این موضوع را تکذیب و عنوان کرد: قرار نظارت قضایی صادر شده که جای اعتراض هم دارد.

قرار نظارت قضایی صادر شده، نه انفصال از خدمت

انفصال دائم از کار صحت ندارد

پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا برای شما حکم انفصال از خدمت دائم صادر شده یا اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده، کذب است، به قدس گفت:  بازپرس پرونده برای بنده قرار نظارت قضایی (قرار نظارت قضایی در ماده ۲۴۷ قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده است. مقام‌های قضایی در دادسرا و یا قاضی دادگاه می‌توانند در کنار صدور قرار تأمین کیفری، قرار نظارت قضایی را نیز متناسب با جرم ارتکابی برای مدت معین صادر کنند. در واقع قرارهای نظارت قضایی برای تکمیل قرارهای تأمین صادر می‌شود و تضمین بیشتری را برای در دسترس بودن متهم فراهم می‌آورد) صادر کرده است.وی در ادامه بیان کرد: انفصال از خدمت را دادگاه صادر می‌کند، اما این دستور در مرحله دادسرا صادر شده و این قرار نظارت قضایی هم تا ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض است.

قرار نظارت قضایی ۶ ماهه

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در واکنش به این نکته که قرار نظارت قضایی چه محتوایی داشته است،بیان کرد: در این دستور آمده بنده تا ۶ ماه نباید به محل کار بروم تا دیگر مراحل پرونده مفتوحه در دستگاه قضایی هم طی و حکم دادگاه صادر شود.پوریوسف ادامه داد: قرارنظارت قضایی صادر شده هم براساس ماده ۲۴۷ آیین دادرسی کیفری بوده که بازپرس پرونده می‌تواند قرار مذکور را ابلاغ کند. از سوی دیگر در قانون این نکته هم آمده است که تا مدت زمان مورد اشاره(۱۰ روز) امکان اعتراض به این قرار وجود دارد.وی افزود: بنده در حال حاضر  در محل کار خود حضور دارم. وی اشاره‌ای هم به علت صدور این قرار نظارت قضایی کرده و در این زمینه بیان کرد: این دستور مقام‌قضایی هم به پرونده خودکشی دختر ۱۵ساله در خانه سلامت  ارتباط دارد. مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در پایان بیان کرد: این یک روال عادی در پرونده‌های قضایی بوده و بازپرس پرونده هم یک قرار قانونی صادر کرده است.

موضوع خودکشی چه بود؟

گزارش قدس حاکی است، پنجشنبه ششم آذر ماه گذشته بود که خبر تلخ خودکشی دختر ۱۵ساله‌ای در مرکز خانه سلامت مشهد که زیر نظر اداره کل بهزیستی استان بود، در رسانه‌ها جنجالی به پا کرد. حادثه تلخی که قاضی عابدین‌زاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در این زمینه بیان کرد: مسئولان بهزیستی در این واقعه مسئول هستند مگر مقصر نبودن خود را به اثبات برسانند.در آن زمان پوریوسف، مدیرکل بهزیستی استان هم گفت: در مراحل اولیه تحقیق در خصوص این واقعه هستیم و نمی‌توانیم تا روشن شدن همه ابعاد ماجرا آن را رسانه‌ای کنیم.وی افزود: نمی‌خواهم بگویم خودکشی چطور اتفاق افتاده و علت فوت را نمی‌گویم تا افکار عمومی مشوش نشود، اما کلیات موضوع از این قرار است که یک دختر ۱۵ساله که پدر او در زندان بوده و مادرش اعتیاد داشته است و در پارک توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر می‌شود و با حکم قضایی به مرکز نگهداری دختران در معرض آسیب بهزیستی منتقل شده است که پنجشنبه شب اقدام به خودکشی کرده و با وجود اینکه عوامل اورژانس به محل آمده‌اند نتوانستند کاری برای او انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.