همزمان با میلاد سراسر نور اسوه زنان عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های متنوعی در حرم مطهر رضوی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

تشریح ویژه برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با شب ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت صدیقه طاهره(س) پویش بزرگ «به لطف مادر» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود؛ این پویش به منظور شکرگزاری از نعمت پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، اعتاب مقدسه و... تدارک دیده شده است.

مردم ایران در این ویژه برنامه با حضور در آستان های مقدس و امامزادگان سراسر کشور، برای شکرگزاری پیروزی انقلاب اسلامی دعای توسل را زمزمه می کنند و با توسل به ائمه اطهار(ع)، شفای بیماران و رهایی جهان از بیماری کرونا را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنند.

این ویژه برنامه امشب همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۰ در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) با نوای حاج مهدی رسولی برگزار می شود. این آیین معنوی از شبکه‌های مختلف صداو سیما، از جمله شبکه های قرآن، یک، دو، افق، رادیو معارف و رادیو جوان نیز پخش می‌شود.

 

برگزاری «شب شعر فاطمی»

۱۰ شب شعر در ایام ولادت حضرت زهرا(س) با عنوان «رواق دعبل» تدارک دیده شده است که با حضور شاعران آئینی از جمله سید هاشم وفایی، سید حسین حسینی، سید ابوالفضل مبارز، سید روح الله موید، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری، علی زمانیان، سایر رحمانی و... و. برگزار می‌شود.

همچنین به مناسبت ظهر ولادت حضرت زهرا(س)، برنامه‌های ویژه‌ خواهران با حضور ۱۰۰ تن از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافعین سلامت در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

 

«به نیابت از مادر»

«به نیابت از مادر» نیز عنوان دیگر برنامه‌ای است که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همزمان با روز ولادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) تدارک دیده شده است؛ در این ویژه برنامه ۸۰۰۰ نفر از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی به نیابت از امام خمینی(ره) و پدران و مادران شهدا؛ امام علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت می‌کنند.

همچنین تولید دو ویژه برنامه تلویزیونی برای مخاطب کودک و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا(س) در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، تحت عنوان ویژه برنامه «بچه محله امام رضا(ع)» از دیگر برنامه های این معاونت در این ایام است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.