مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک در بین مردم زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در حال کاهش است به طوری که طبق بررسی‌ها به حدود ۲۵ درصد رسیده است.

استفاده از ماسک در بین مردم خراسان رضوی به ۲۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسن درخشان گزارش داد: در آذر ماه امسال رشد ۷۵ درصدی رعایت اضلاع سه‌گانه سلامت به خصوص استفاده از ماسک را در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شاهد بودیم اما با فروکش کردن موج سوم کرونا شاهد کاهش استفاده از ماسک هستیم.
وی با اشاره به خطر شیوع موج چهارم کرونا افزود: با روند نامطلوب فعلی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشت به وضعیت قرمز دور از تصور نیست، به خصوص در فصل زمستان افزایش نگرانی‌ها را هم به دنبال دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در موج سوم شیوع کرونا عادی‌انگاری‌هایی که از سوی مردم صورت گرفت افزایش دو برابری تعداد مراجعه‌کنندگان مشکوک به کووید ۱۹ را به مراکز منتخب درمان کرونا به همراه داشت که با اجرای طرح شهید سلیمانی توانستیم موج سوم کرونا را کنترل کنیم و به وضعیت آبی برسیم.
وی افزود: طرح شهید سلیمانی تا پایان بحران کرونا با قوت  ادامه دارد و در بخش حمایتی آن با همکاری بسیج بسته‌های غذایی و بهداشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا اهدا می‌شود که بیشتر این افراد در مناطق محروم و حاشیه شهر هستند.
دکتر درخشان ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی، رهگیری و مراقبت دنبال می‌شود و با گرفتن تست سریع از افراد مشکوک به آنان توصیه می‌شود دستکم ۱۴ روز در خانه بمانند.
۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.