عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات روند بررسی اقدامات دولت و مجلس پس از رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۰ چه می‌شود؟ / مهلت دوهفته‌ای دولت

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه از سوی نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن) اظهار داشت: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید حداکثر ظرف ۲ هفته لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را اصلاح کند و به مجلس ارائه دهد.

وی در همین راستا، افزود: پس از ارائه اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس، لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا در این کمیسیون مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز حداکثر ۲ هفته فرصت دارد تا لایحه را بررسی کند، ادامه داد: پس از بررسی و تصویب لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، مصوبات کمیسیون تلفیق به هیئت رئیسه ارجاع می‌شود تا بررسی لایحه بودجه مجدداً در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سلیمی در پاسخ به این پرسش که در چه‌صورتی لایحه بودجه به‌صورت چنددوازدهم مطرح خواهد شد، گفت: در صورتی که دولت تا پایان سال لایحه را اصلاح نکند و به مجلس ارائه ندهد، لایحه ۳ دوازدهم مطرح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.