مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از خرید زعفران از کشاورزان خراسان رضوی درقالب طرح حمایتی به میزان ۱۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم خبرداد.

۱۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد

ایرج ناصری مقدم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص آخرین وضعیت خرید زعفران حمایتی دولت از کشاورزان خراسان رضوی گفت: خرید زعفران حمایتی آخر آذرماه امسال پایان یافت و حجم زعفران خریداری شده به حدود ۱۲ تن ۴۰۰ کیلوگرم رسید.

وی ادامه داد: مجموع پرداختی های سازمان تعاون روستایی از ابتدای  فصل خرید زعفران تاکنون درحدود ۱۱۳ میلیاردتومان بوده است. ۳۰ درصد از این مبلغ در ماه گذشته پرداخت شده و امروز نیز با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان دیگر، سقف پرداخت طلب کشاورزان به ۷۹ درصد رسید.

مهندس ناصری مقدم خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم که تامین اعتبار ۲۱ درصد باقیمانده را نهایتا دو هفته دیگر انجام دهیم تا بتوانیم طلب زعفران کاران خراسان رضوی را به صورت کامل در اوایل اسفند ماه پرداخت نماییم.

وی درخصوص قیمت پایه زعفران خریداری شده تصریح کرد: براساس دستورالعملی که به ما ابلاغ شده بود، زعفران ها در دو دسته نگین و پوشال مرغوب، تقسیم بندی شد. زعفران نگین به ازای هرکیلوگرم ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب به ازای هرکیلوگرم ۱۱ میلیون تعیین شده بود و به همین مقدار نیز از زعفران ها از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیرسازمان تعاون روستایی استان، خرید زعفران را درراستای حمایت دولت از کشاورزان عنوان کرد و ابراز داشت:  هدف اصلی از اجرای اینگونه طرح ها، خرید حمایتی محصولات، مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت محصول و متضرر شدن کشاورزان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.