وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت: مسکو دلایلی دارد که باور کند به اصطلاح مسمومیت الکسی ناوالنی، شخصیت مخالف کرملین "صحنه سازی" شده است.

لاوروف:  مسمومیت ناوالنی صحنه‌سازی بود

قدس آنلاین: به گزارش اسپوتنیک سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگویی با آنا لینده، وزیر خارجه سوئد گفت: بر اساس نتایج تحقیقات، هیچ اطلاعاتی درباره معتبر بودن اتهامات مطرح شده علیه رهبری روسیه در مسموم شدن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین وجود ندارد. اگر شما کسی را متهم می‌کنید، باید آن را ثابت کنید. اگر می‌گویید، من نمی‌توانم اطلاعاتی بدهم چون محرمانه است یا اینکه ناوالنی خودش اجازه نمی‌دهد، خود این حرف‌ها دال بر این است که مسمومیت او برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد، مسکو از استکهلم انتظار دارد تا درباره این پرونده شفافیت داشته باشد و صادقانه رفتار کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: مسکو نگران تلاش‌های مستمر ناتو درباره دخیل کردن سوئد در فعالیت‌های خود از جمله حضور در رزمایش‌های مشترک است.

وی افزود: ما سیاست سوئد را عدم حضور در ائتلاف‌های نظامی می‌دانیم که خودش یک فاکتور مهم در ثبات منطقه‌ای محسوب می‌شود. ما نگران تلاش‌هایی برای کشاندن پای سوئد در ائتلاف ناتو هستیم.

به گفته لاوروف، سوئد در حال حضور بیشتر در رزمایش‌های مشترک با ناتو است و قلمرویش را برای مانورهای نظامی ناتو در دسترس می‌کند.

وزیر خارجه روسیه بر این باور است که در شمال اروپا چنین مشکلی وجود ندارد که مستلزم درگیری اتحاد نظامی و سیاسی باشد و تمام مشکلاتی که در آنجا وجود دارد توسط کشورهای منطقه‌ای قابل حل است.

لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که پیشنهادهای متعدد روسیه در مورد عادی سازی گفتگوی امنیتی در این قسمت از اروپا مورد بررسی قرار گیرد و مسکو واکنش خاصی دریافت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.