مهاجم گلزن سابق پرسپولیس که اکنون در ماریتیمو پرتغال حضور دارد بعد از مدت‌ها سکوت اکنون به شایعه بازگشت به ایران پاسخ می‌دهد.

علیپور: همه چیز درباره بازگشتم به پرسپولیس شایعه است

قدس آنلاین: به گزارش “ورزش سه”، بعد از پنج فصل حضور در پرسپولیس، علی علیپور وارد چالش جدیدی شد و با حضور در فوتبال اروپا و تیم ماریتیمو پرتغال تجربه جدیدی را دنبال می‌کند. با این‌حال نیمکت نشینی در ابتدای کار و دوری چند ماهه از شادی گل این روزها شایعات جدیدی را درباره او شکل داده است؛ بازگشت به پرسپولیس و پاسخ مهاجم سابق نسبت به این موضوع.

اول درباره شرایطت در پرتغال بگو. چند ماهی هست که آنجا هستی. اوضاع آنطور که فکر می‌کردی پیش رفته است؟
طبیعتا تا بخواهم در کشوری که یک فوتبال حرفه‌ای دارد جا بیفتم نیاز به زمان بیشتری دارم. من هم تازه آمدم و کار طبیعتا سخت است. طبیعی هم هست که کارمن  با نیمکت نشینی آغاز بشود چون من دیر به تیم اضافه شدم و تا بتونم خانواده‌ام را کنار خودم بیاورم زمان لازم بود. در نهایت به لطف کسانی که اینجا بودند و رفتار باشگاه، شرایط خوب است و من راضی‌ام.

*بازیکن تازه وارد وقتی به تیم جدید می‌رود فضا چندان در رختکن به نفعش نیست و قطعا در پرسپولیس هم این را تجربه کردی. حالا در کشوری دیگر قطعا شرایط سخت‌تر هم می‌شود. درباره جو رختکن، برخورد بازیکنان و سرمربی تیم هم صحبت کن.
درست است یک قاعده درباره همه یکسان است، باید حرفه‌ای باشی،چه تازه وارد و چه باتجربه.در رختکن پرسپولیس من آقای گل تیم بودم و شکر خدا رابطه خیلی خوبی با بچه ها داشتم. ولی اینجا همه چی حرفه‌ای و بر پایه نظم است. چند وقت پیش هم  یک مصدومیت جزیی داشتم که یک مقدار کارم را سخت کرد البته که باهاش کنار آمدم و در ادامه توانستم کم‌کم به ترکیب اضافه بشوم. کم کم فرصت بازی پیدا کردم امیدوارم که اولین گلم را هر چه زودتر بزنم.

الان فوتبال پرتغال چند تا مهاجم ایرانی دارد. مهدی طارمی، شهریار مغانلو و تو. این موضوع را چطور می‌بینی؟
عالی.  هر کدام از این دوستان، نام‌شان هم اعتباری برای کشور ما است و همه ایرانی هستیم همه برای یک پرچم تلاش می‌کنیم. مهدی هم خیلی خوب جا افتاده است. من و شهریار هم در تلاش هستیم. شکر خدا شهریار هم گل زد. همیشه از موفقیت دوستانم خوشحال بودم و باز هم برای آنها اتفاقات بهتری را آرزو می‌کنم.

شرایط برای مهدی بهتر پیش رفت. چقدر فکر می‌کنی اینکه اول یک فضای دیگر (لیگ قطر) را تجربه کرد و بعد به اروپا آمد در موفقیتش تاثیرگذار بود؟
به نظرم سرنوشت هر فوتبالیستی به تبسم و لطف خدا مقدر شده است. اصلا چیزی نیست که بخواهی بگوی اگر می‌رفتم اینجا یا اگر می‌رفتم آنجا این‌طور یا آنطور می‌شد. من یک تصمیم حرفه ای گرفتم .قبلش هم کلی مشورت کردم.کلی مشاوره گرفتم و در نهایت به این رسیدم.

به هرحال بدون تعارف تو از روحیه مبارزه طلبی برخورداری و این مساله را در پرسپولیس نشان دادی. فکر می‌کنی شرایطت چطور پیش برود؟
بحث این نیست که الان به عقب برگردم باز چه تصمیمی خواهم گرفت. مهم این بود که در آن لحظه باید تصمیم میگرفتم .تصمیمی که  برای خودم، خانواده‌ام، فوتبال کشورم مهم بود. من 5 سال در پرسپولیس بودم و علی آقای گل صدایم می‌کردند چیز کمی نیست. ولی دوست داشتم چالش حرفه‌ای جدید تجربه کنم.آدمی هم هستم که سختی زیاد کشیدم و مبارزه طلبی در وجودم هست. همانطور که به عنوان جوانی گمنام از راه آهن به پرسپولیس آمدم و حتی تا فینال آسیا هم رفتم و بازی کردم .

حرف پرسپولیس و فینال آسیا شد.چقدر احتمال دارد برگردی؟اینجا شایعه‌ش هست.
من تلاش می‌کنم و هر روز به این عشق و امید تمرین می‌کنم که خودم را به تیم به طرفدارای تیم و سرمربی و مدیران باشگاه ثابت کنم و نشان بدهم. همه چیز درباره بازگشت شایعه است.

*در مورد آن ویدئوی منتشر شده از آقای رسول پناه حرفی داری؟
کلا در مورد آقا رسول پناه هیچ صحبتی ندارم. همه چیز به وقتش مشخص می شود الان مهم پرسپولیس است که در آرامش نتیجه بگیرد. دوست دارم اینجا در کنار خانواده و در آرامش بتوانم در کارم، حرفه‌ای پیش بروم و در ترکیب جا بیفتم و گل بزنم. این از همه چیز مهمتر است.

*درباره فوت مرحوم میناوند هم می‌خواستم ازت بپرسم.
همه شوکه شدیم و اشک ریختیم. غم بزرگی بود.دوست دارم به همه هموطنام بگویم این ویروس لعنتی شوخی ندارد. آقا مهرداد حیف بود. آدمایی هستند که از لبخندشان هم انرژی مثبت می‌گیریم، مانند آقا مهرداد. هنوز هم سخت است که بگویم مرحوم مهرداد میناوند، چون مهرداد میناوند او نمیشود اینگونه صدا کرد .او مورد احترام باشگاه پرسپولیس و تیم ملی و جزو اولین لژیونرهای فوتبال ما بود که هنوز هم رکورددار لیگ قهرمانان اروپاست. همیشه و در همه شرایط سخت بلااستثنا با من صحبت و حمایتم می‌کرد. خداوند آقا مهرداد را بیامرزد و روحش شاد. انشاالله که علی آقا انصاریان هم با دعای خیر مردم عزیز بتوانند هر چه زودتر سلامتی را به دست بیاورند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.