معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۶ اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

۶ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی اظهار کرد: در دولت دوازدهم یکی از موضوعاتی که با جدیت تمام در حوزه آثار تاریخی منقول و غیرمنقول در دستور کار قرار گرفته، موضوع ثبت ملی این آثار بوده که از استعداد فوق العاده‌ای در زمینه جذب گردشگران برخوردار است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، شش اثر ناب تاریخی دیگر استان شامل سه اثر واقع در شهرستان گناباد از قبیل(خانه چوپانی، خانه قوامی و خانه تقی زاده)، یک اثر در شهرستان بردسکن(درخت کهنسال روستای هدک)، یک اثر در شهرستان باخرز(آبشار زیبا و دیدنی باخرز) و یک اثر در شهرستان سرخس(پاسگاه سرگوش) به فهرست ثبت آثار ملی کشور اضافه شد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت توجه به ارتقاء بخش گردشگری در حوزه آثار تاریخی تصریح کرد: به ثبت رساندن هر اثر تاریخی و طبیعی نتایجی به‌دنبال دارد و استان خراسان رضوی به لحاظ زائرپذیر بودن و آثار تاریخی فراوانی که دارد، می‌تواند با جذب گردشگران داخلی و خارجی ارزش اقتصادی فوق‌العاده‌ای را ایجاد نموده و تأثیرگذاری مناسبی را در شکوفایی اقتصاد زیارت داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.