امروز ۱۵ بهمن ماه فیلم های سینمایی «زالاوا» و «مصلحت» در برج میلاد و سینمای رسانه پردیس ملت به نمایش درخواهد آمد.

روز فیلم اولی‌ها در «فجر ۳۹»/ از یک داستان جنایی تا ردپای جن در کاخ جشنواره!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، در حالی که جشنواره فجر سی ونهم به نیمه رسیده است، امروز ۱۵ بهمن ماه و در چهارمین روز از برپایی این رویداد نوبت به فیلم اولی‌ها رسید و «زالاوا» و «مصلحت» در سینمای رسانه برج میلاد و پردیس ملت برای جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات، منتقدان و عوامل فیلم به نمایش درخواهد آمد.

برهمین اساس امروز و در سانس نخست فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی و ارسلان امیری اکران می‌شود.

«زالاوا» اولین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است که به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است.

این سینماگر پیش از این طرح و نوشتن فیلم‌نامه فیلم‌های «ناهید»، «ویلایی‌ها»، «اسرافیل»، «گیجگاه» و... همکاری داشته و مستندهای «ترانسفر»، «مرثیه‌ای برای یک رویا»، «زمین ناآرام» و ... را کارگردانی کرده است.

«زالاوا» یک کمدی ترسناک است که نیمی از داستان آن واقعی است و در دهه پنجاه شمسی می‌گذرد و درباره امنیتی است که از روستا رفته و رییس پاسگاه درصدد است آرامش را به آنجا بازگرداند.

نوید پورفرج، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی و ... در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

در سانس دوم فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه اکران خواهد شد. این فیلم نخستین محصول سینمایی مشترک حوزه هنری و سازمان اوج است که در باشگاه فیلم سوره تولید شده است.

نام قبلی این فیلم «مصلحت نظام» بود که به «مصلحت» تغییر پیدا کرد و داستانی پلیسی ‌جنایی دارد که در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد.

شفاه این روزها فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» را بر پرده اکران دارد، فیلمی که از همان ابتدای نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حواشی بسیاری روبرو و توقیف شد. این در حالی است که پس از پیگیری‌های بسیار برای اکران، با آغاز نمایش، نسخه‌ای از فیلم قاچاق شد. حالا باید دید تازه‌ترین فیلم شفاه چه حال و هوایی دارد و آیا سرنوشت آرام‌تری نسبت به فیلم قبلی‌اش دارد یا خیر.

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی فریضه، علی دل‌پیشه و نازنین فراهانی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.