مادر شهید مدافع حرم گفت: گذشتن از خون فرزند برای مادر سخت است ولی وقتی قرار است فرزندت در راه دین و آرمان‌های مقدس کاری انجام دهد، نمی‌توانی نه بگویی.

فاطمه زهرا (س) الگوی راه مادران شهدا است

به گزارش قدس آنلاین، مریم طربی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش بسزایی در تربیت شهدایی چون شهدای مدافع حرم داشته است، اظهار کرد: ظهور انقلاب، روح عظیمی در جوانان مسلمان بیدار کرد و ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی و پرداختن به ارزش‌ها در رسانه‌ها بر عکس جوی که پیش از انقلاب بر کشور حاکم بود و رسانه‌ها تنها به دنبال ترویج فساد بودند، سبب شد شاهد جانفشانی شهدای بسیاری از انقلاب تاکنون باشیم.

وی عنوان کرد: انقلاب همچنین با اندیشه‌های ارزشمند امام راحل و آگاه سازی جوانان باعث زنده شدن اسلام و تربیت فرزندانی چون شهید حسن قاسمی دانا شد، شهدایی که دست از جان شستند و به داد مظلومان سوریه و عراق در هجوم داعش، لبیک گفتند.

مادر شهید حسن قاسمی دانا با اشاره به درس کمک به مظلومان در آموزه‌های اسلامی گفت: همین آموزه‌ها بود که سبب شد حسن و حسن‌ها برای دفاع از مظلوم از جانشان، همه چیز شأن و از وجودشان در راه امام و ولایت بگذرند.

نقش مادر در تربیت شهدا

وی با اشاره به جانفشانی حضرت زهرا (س) در راه ولایت به نقش مادر در تربیت و پرورش انسان‌های فداکاری چون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: اساس و سیره آن حضرت در پرورش فرزندان خیلی تأثیر گذار است چرا که اگر فرزندان با راه و روش ولایی عجین شوند خود راه انسان‌های بزرگ را ادامه می‌دهند.

مادر شهید مدافع حرم با بیان اینکه باید مانند سردار سلیمانی مرد میدان بود، ابراز کرد: اگر هر کسی به گفته حضرت آقا در همان نقطه‌ای که هست خوب عمل کند و درست کارش را انجام دهد، دنیا گلستان می‌شود و چه خوب که مثل سردار سلیمانی و شهدا باشیم تا اینکه مثل خیلی‌ها جایگاه قدرت چشممان را کور کرده و ما را در خود غرق کند.

دست شستن از مهر مادری در راه آرمان‌های انقلابی

وی با اشاره به الگو قرار دادن شخصیت والای حضرت زهرا (س) توسط مادران شهدا و دست شستن از مهر مادری و خون فرزند در راه خدا و عمل به دستورات الهی، انقلاب و آرمان‌های آن گفت: یک مادر با وجود اینکه حاضر نیست خاری به پای فرزندش برود و ناراحتی اش را ببیند ولی وقتی فرزندش در راه دین و آرمان‌های مقدس که دقیقاً آرمان‌های خودش هم هست، کاری انجام می‌دهد، نمی‌تواند نه بگوید.

مادر شهید حسن قاسمی دانا ادامه داد: گذشتن از حسن خیلی سخت بود ولی وقتی در خلوت خودم به این فکر کردم که چطور همیشه میگوییم کاش ما هم در کربلا بودیم و در راه امام حسین (ع) جانفشانی می‌کردیم؛ چرا وقتی قرار است فرزندمان در این راه قدم بردارد نه بگوییم!

وی با بیان اینکه کربلا هم برای دفاع از مظلومان و البته در راه ولایت کربلا شد، گفت: امام چرا خودش و خانواده اش را در راه حق فدا کرد؟ حالا خون پسر من هم ریخته شود، من مادر به خاطر این گذشتن به اندازه سر سوزنی مقابل حضرت زهرا (س) سر بلند هستم که فرزند من هم در راهی قدم گذاشت که شما و فرزندانتان جانتان را فدا کردید تا اسلام و ولایت زنده بماند.

انتهای پیام/

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.