۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 738603

رأس ساعت ۸ عاشقی شب ولادت امّ‌الائمه(س)، زائران از جوار حرم هشتمین سلاله پاک ولایت به نیابت از همه دلدادگان، با زمزمه «یا وجیة عندالله اشفع لنا عند الله» دست توسل به دامن اهل بیت(ع) برداشتند تا «به لطف مادر» حاجت روا شوند.

شب عید با زمزمه‌های مادرانه

به گزارش قدس آنلاین، شب عید اهل بیت(ع) است، نقاره به یمن شب میلاد می‌نوازد. آسمان رنگارنگ حرم با ریسه‌های سبز و سفید و سرخ، همزمان نوید پیروزی انقلاب را می‌دهد و مهمانان از راه دور و نزدیک در صحن و رواق‌ها آماده حضور در مراسم شده‌اند.

هر چند در این روزهایی که ابتلا به بیماری، شیفتگان حضرت ثامن‌الحجج(ع) و زیارت این حرم و بارگاه مطهر، دلتنگ یک دل سیر زیارت‌اند اما در این شب عید با دل دادن به دعای توسل، از راه دور زائر جشن میلاد مادر اهل بیت(ع) در حرم امام هشتم(ع) شده‌اند.

مهمانان ویژه شب عید از اینجا، رواق امام خمینی(ره) دست‌ نیاز به سوی منبع بی‌نیاز دراز کرده‌اند و آبروی مادر هستی را به شفاعت گرفته‌اند. انعکاس دست‌های دعا در آینه‌های رواق امام(ره) تکثیر می‌شود تا حاجت روا برگردند.

ذاکر و خادم دستگاه امام علی بن موسی الرضا(ع)، حاج مهدی رسولی با صوتی دل‌شکسته اما امیدوار به محبت این خانواده کریم، یک‌به‌یک در خانه معصومین(ع) را می‌زند و نام‌ مبارک‌شان را می‌برد تا واسطه فیض ربوبی شوند. یک بار به نام پدر، یک بار به نام مادر و تا ۱۴ بار به آبروی این خانواده معظم این‌گونه توسل می‌جویند: «ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد حضرت حق شفاعت بفرما.»

این اسماء مبارک تا جایی زمزمه می‌شود که به نام مقدس ولی عصر(عج) می‌رسد. همه قیام می‌کنند، دست ادب بر سینه گذاشته و متوسل امام حاضرِ غایب می‌شوند. نجوای ذکر و زمزمه حاضران برای همه مؤمنان و عاشقان در جای جای عالم بالا می‌گیرد.

حالا وقت بیان حاجت است. پس به رسم حضرت مادر، اول برای دیگران و بعد برای خودشان دست به دعا برمی‌دارند. خاصه به نیابت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و برای جهادگران سلامت دست‌های دعا قد می‌کشد و بلند می‌شود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.