مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح امام محله تاکنون در 74 نقطه از استان امامان این طرح شناسایی و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

اجرای طرح امام محله در 74 نقطه استان خراسان رضوی

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در بردسکن گفت: این طرح با هدف  رفع مشکلات معیشتی، اجتماعی و توجه به نیازهای فرهنگی هر محله است و برنامه داریم تاپایان سال 1400 طرح امام محله را در استان به  جایگاه  واقعی خود برسانیم تا  این طرح برای دیگر مساجد یک الگو قرار بگیرد.  

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: اگرچه کرونا بخشی از فعالیت های فرهنگی و مذهبی را در جامعه کمرنگ کرد ولی  فعالیت های روحانیون در حوزه خدمات اجتماعی  بیشتر از گذشته شد  و  تمامی فعالیت های فرهنگی ، مذهبی  و اقامه نماز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  برگزار می شود.  

وی به کمبود روحانی در استان اشاره کرد و گفت: دراین رابطه طرحی را  با مدارس حوزه های علمیه  اجرا کرده ایم که با استفاده  از ظرفیت طلبه های بومی  خلاء کمبود روحانی را در سطح روستاها  مرتفع کنیم.  وی یکی دیگر از مشکلات در بحث  اعزام روحانیون به مناطق روستایی را نبود خانه عالم اعلام کرد و گفت: اگرچه دولت اعتباراتی را برای احداث خانه های عالم اختصاص می دهد ولی این بودجه کافی نیست که می طلبد به همت خیران خانه های عالم مردمی ساخته شود.

 وی هدف از سفر خود به شهرستان بردسکن را دیدار با امام جمعه ، فرماندار،  خانواده های معظم شهدا و فعالین فرهنگی و قرآنی و گروههای جهادی  اعلام کرد.  
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دیدار با حجت الاسلام امینی امام جمعه بردسکن  به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب فرهنگی و مذهبی در شهرستان بردسکن  اشاره کرد و خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی و خدماتی در فعالیت های فرهنگی شد.وی همچنین گفت: در سفر آینده به بردسکن  یک  روز را به مناطق روستایی و عشایری بخش انابد اختصاص و در یک بازدید میدانی  مشکلات و معضلات فرهنگی این مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
دراین نشست حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن  ضمن تشکر از فعالیت های بسیار خوب اداره تبلیغات اسلامی در حوزه های فرهنگی ،  مذهبی، بهداشتی و معیشتی  به ویژه در ایان کرونا گفت: حقیقتا  بردسکن تا مرکز استان 300 کیلومتر فاصله دارد و دورترین شهرستان به مرکز استان است ولی خوشبختانه یکی از مدیران کل که در طول سال چندین بار به شهرستان بردسکن سفر می کنند و حداقل یک روز کاری را به این شهرستان اختصاص می دهد مدیرکل تبلیغات اسلامی است.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از مدیران کل فقط  خستگی خود را به بردسکن می آورند و  حضور فیزیکی خود را به یدک می کشند و  سفر آنها هیچ خیر و برکتی برای شهرستان به دنبال ندارد. وی به کمبود روحانی و خانه های عالم در سطح روستاهای بردسکن  اشاره کرد و از مدیرکل تبلیغات اسلامی خواست  دراین رابطه نیز بردسکن را دریابد چرا که  نبود روحانی باعث فقر فرهنگی می شود.

 وی همچنین به اجاره نشینی اداره تبلیغات اسلامی در بردسکن اشاره کرد و گفت: از زمانی که اداره تبلیغات اسلامی در بردسکن فعالیت خود را  آغاز کرده است  تاکنون چندین بار  به خاطر اینکه مستاجر بوده است  تغییر مکان داده است  که می طلبد سازمان تبلیغات اسلامی نیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشد.  وی  گفت:  به لحاظ زمین  شهرستان این قول را می دهد که با کمک خیران  این مهم تامین شود ولی اداره کل تبلیغات اسلامی برای احداث آن بودجه لازم را تامین اعتبار کند. 
دیدار با فعالان قرآنی موسسات قرآنی و گروه جهادی بقیه الله هیات علمدار کربلا  از دیگر برنامه های مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  در بردسکن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.