مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد از تلاش گروه‌های اطفاء حریق وامداد و نجات چندین ایستگاه برای نجات گرفتار شدگان از میان دود و آتش در یک مجتمع فرهنگی در این شهر خبر داد.

مهار آتش سوزی یک مجتمع فرهنگی در مشهد/آتش‌نشانان ۱۲ کودک را از میان دود و آتش نجات دادند

به گزارش قدس آنلاین، آتشپاد مسعود ظهوریان اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع فرهنگی ،ستاد فرماندهی بلافاصله بیش از ۴۰ آتش‌نشان و نجات گر را به همراه ۱۵خودرو سبک و سنگین اطفاء حریق وامداد و نجات و دو دستگاه نردبان ۳۲متری و خودرو پشتیبانی تجهیزات را به محل حادثه در خیابان شهید مطهری اعزام کرد.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد افزود: آتش‌نشانان به‌محض حضور در محل مشاهده کردند ،آتش‌سوزی در طبقه دوم این مجتمع فرهنگی رخ‌داده و دود ناشی از این حریق در تمامی طبقات متصاعد گردیده که این اتفاق منجر به محبوس شدن افراد در داخل این مجموعه شده بود که بلافاصله آتش‌نشانان و نجات گران با جان‌فشانی و ایثار ضمن مهار حریق، اقدام به نجات افراد گرفتار در محل، شامل ۱۲کودک ۶ زن و یک مرد با استفاده از تجهیزات ویژه کردند.

این مقام مسئول در آتش‌نشانی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ‌نشانان پس تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این مجموعه  به مأموریت خود پایان داده و علت دقیق وقوع این حریق توسط کارشناسان آتش‌نشانی مشهد در دست بررسی است.

همچنین محمد علیشاهی مدیر روابط اورژانس مشهد نیز با تأیید این خبر گفت: در پی اعلام این حادثه به سامانه ۱۱۵ پنج دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و تکنسین‌های اورژانس ۱۳ نفر را که دچار استرس، شوک و دودزدگی ناشی از حادثه شده بودند را برای سیر مراحل درمان به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل کردند که خوشبختانه مصدومیت افراد جدی نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.