برخی منابع دیپلماتیک غربی در عربستان سعودی از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌ جمهور فرانسه به ریاض خبر دادند.

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور فرانسه به ریاض با محوریت برنامه هسته‌ای ایران

قدس آنلاین:  برخی منابع دیپلماتیک غربی در ریاض گزارش دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اواسط ماه جاری میلادی به ریاض سفر می‌کند.

این منابع گفتند که ماکرون در این سفر با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور دیدار می‌کند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، منابع مذکور همچنین گفتند که بررسی برنامه هسته‌ای ایران، تقویت همکاری دوجانبه به ویژه در زمینه نظامی و اوضاع لبنان در اولویت گفت‌وگوهای ماکرون با مقامات سعودی قرار دارد.

ماکرون روز جمعه گذشته خواستار پیوستن عربستان سعودی به برجام شده و گفته بود:«مذاکره با ایران واقعا سخت خواهد بود و از ایران خواسته می‌شود که شرکای ما در منطقه از جمله عربستان به توافق هسته‌ای بپیوندد.»

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با قدس آنلاین گفت که دولت فرانسه برای عربستان سعودی و ایجاد روابط ویژه و خاص با این کسور پس از کنار رفتن ترامپ کیسه دوخته و دارای اهداف و مقاصد اقتصادی و کسب منافع از این رابطه در قالب ماینجیگری و چانه زنی برای مطالبات منطقه ای ریاض است.

او افزود: انتظار داریم فرانسوی‌ها حد و اندازه خودشان را بشناسند و اگر می خواهند  با عربستان بده و بستان اقتصادی انجام دهند و ارتباطاتی برقرار کند در حوزه هایی باشد که به ایران ربط ندارد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    0 0
    ماکرون یک احمق است.