آیت الله علم الهدی گفت: هر چه خوبی و خیر در عالم هستی از زمان میلاد صدیقه اطهر(س) وجود داشته و خواهد داشت، از مبدا خیر و پربرکتی به نام حضرت زهرا(س) است.

حضرت فاطمه(س) منشا اصلی خیر وبرکات انقلاب اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم نمادین اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه و ۱۵ هزار سبد کالا در خراسان رضوی به نیازمندان این استان که در مسجد تازه تاسیس حضرت رسول اکرم(ص) در بلوار توس برگزار شد، درابتدا فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) راتبریک گفته و بیان کرد: برخی از کلمه کوثر معنی کثرت را برداشت می کنند و ادامه یافتن نسل پیامبر و وجود امامان را گواه بر آن می دانند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی ادامه داد: باید دانست که این تعریف از کلمه کوثر ناقص و اشتباه است. کوثر به معنی منبع و مبدا هر چه خیر و برکت و کثرت وجود دارد، است. تعداد زیاد اولاد و فرزندان تنها یکی از کارکردهای این منبع برکت است. درحالی‌که هر چه خوبی و خیر در عالم هستی از زمان میلاد صدیقه اطهر(س) وجود داشته و خواهد داشت، از مبدا خیر و پربرکتی به نام حضرت زهرا(س) است.

وی اظهار کرد: حتی در دوران ما نیز انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی(ره) که یکی از نوادگان این بانوی گرامی اسلام بود، صورت گرفت. پس از آن نیز این انقلاب توسط یکی دیگر از نوادگان آن حضرت درحال رهبری و مدیریت است. سرمنشا این همه خوبی و موفقیت و معنویت که از انقلاب اسلامی ایران شروع و ادامه یافته است شخصی جز حضرت فاطمه زهرا(س) نیست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات پرخیر و برکتی که در ایران اسلامی و با رهنمود رهبر معظم انقلاب انجام شده موضوع مواسات و همدلی است. تاامروز در قرارگاه مواسات و همدلی یک میلیون و چهارصد هزار بسته کمک معیشتی بوسیله نهادهای دولتی و غیردولتی بین نیازمندان توزیع شده است. به همین دلیل برخود لازم می دانم، از تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت کرده و می کنند تشکر و سپاسگزای کنم.

آیت الله علم الهدی که در مسجد تازه تاسیس حضرت رسول اکرم(ص) در حاشیه شهر مشهد ایراد سخن می کرد عنوان داشت: ساختن مجموعه های مسکونی نوساز در حاشیه شهر یکی دیگر از اقدامات مناسب و ارزشمند است. در این قسمت از شهر، معابر ضعیف و کوچه های خراب و وضعیت خانه های نامناسب تبدیل به یک مشکل اساسی شده و همین موضوع باعث می شود که حاشیه شهر از بافت اصلی مشهد تفکیک و جدا گردد.

وی تاکید کرد: خیران باید به ساخت منازل نوساز و مهندسی در این بافت ضعیف از شهر توجه ویژه داشته باشند تابا این کار بسیاری از مشکلات و حواشی که در حاشیه شهر بوجود می آید برطرف شود. باید توجه داشت که این کمک ها و اقدامات خیرخواهانه باید به ساماندهی مناطق ضعیف تر کمک کند، نه اینکه باعث گسترش شهر شود.   

امام جمعه مشهد دربخش دیگری از سخنان خود، درخصوص مشکلاتی که از ناحیه کرونا برای مردم بوجود آمده است، ابراز داشت: باید بدانیم که بیماری و درمان آن تحت تسلط و اراده الهی است. پس برما بندگان واجب است که خود را مطیع فرامین خداوند کرده و از او خالصانه اطاعت کنیم. در این راستا یکی از اقدامات عملی، پهن کردن سفر خیر و گرفتن دست نیازمندان است.

وی اضافه کرد: کمک کردن به نیازمندان و ضعفا و همچنین همکاری و کمک در امور بهداشتی جهت کنترل و از بین بردن بیماری باعث می شود که وضعیت جامعه رشد و ارتقا پیدا کند. این موضوع به ارتقای وضعیت جسمانی و سلامتی خودمان نیز کمک شایانی خواهد نمود.    

وی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی پس از شیوع کرونا با اجرای طرحی تحت عنوان "هر مسجد، یک پایگاه سلامت" و کمک گرفتن از افراد مسجدی و مذهبی جامعه گام بلندی در کنترل بیش از پیش این ویروس در مشهد برداشت. با این کار میزان تلفات کرونایی در کشور کاهش یافت و باعث آبرومند شدن نظام گردید و تاثیر مثبت این پایگاه های مذهبی بیش از گذشته نمایان شد.   

در پایان مراسم نیز با اقامه نمازجماعت ظهر به امامت آیت الله علم الهدی، مسجد حضرت رسول اکرم(ص) در بلوار توس مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.