وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی سامانه‌های ناوبری و راداری فرودگاه امام بامداد شنبه فعال و برخط بوده و ارتباط خلبان هواپیمای ترکیش ایر با آنها برقرار، گفت: نمی‌دانیم چرا این خلبان تصمیم گرفته به باکو برود اما خطایی هم انجام نداده است.

خلبان هواپیمای ترکیه خطایی نکرده اما نمی‌دانیم چرا به باکو رفت/ پرونده مسکن مهر را می‌بندیم

وزیر راه و شهر سازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه بنای ما اینست تا رویه‌ای را پایه گذاری کنیم تا آرامشی بر بازار مسکن برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا اتفاق بیفتد، گفت: تعهدی که ما  داشتیم این بود تا مسکن مهر را به اتمام برسانیم و در این مسیر بیش از ۳۰۰ هزار مسکن مهر در این دوره مدیریت به مردم واگذار شده و ۳۰  هزار  واحد دیگر هم تا ۲۲ بهمن به خریداران واگذار خواهد شد. بقیه واحدهای مسکن مهر هم که در حال ساخت هستند۳۹ هزار واحد هستند تمام می‌شود و انشا الله ما پرونده مسکن مهر را در این دولت خواهیم بست. البته  واحدهایی که پرونده آنها در دادگاه استو مشکلات حقوقی و قضایی دارند، مستثنی خواهند بود و اینها ارتباط حقوقی و قراردای هم با وزارتخانه ما نداردو خود قرارمالکی بوده و تعاونی هایی که مشکلات قراردادی دارند.

آزادراه جنوبی تهران افتتاح می‌شود

محمد اسلامی افزود: در این دهه فجر و تا سه هفته آینده ما حدود ۵۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی و پروژه های نوسازی بلفت فرسودهو عمران و مسکن را در کشور افتتاح خواهیم کرد که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش آنهاست که مهمترین آن آزادراه جنوبی تهران البرز با نام غدیر"  است.

وی خاطرنشان کرد: این آزادراه یکی از پروژه های بزرگ، مهم و با کیفیت در بحث محیط زیست و کاهش مصرف سوخت هست که از آبیک در استان البرز تا چرم شهر در جنوب تهران را به هم متصل می کند و گره گشایی بزرگی برای مردمی است که از اتوبان تهران- کرج- قزوین استفاده می‌کنند.

وزیر راه و شهر سازی اضافه کرد: ما در این ایام حدود ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد که کمکی است برای تسهیل در زندگی مردم  به خصوصاستانهایی که با مناطق ترافیک خیز روبرو بودند.

اسلامی درباره خرید هواپیماهای مسافری جدید نیز با اشاره به اینکه ما تامین هواپیما برای استفاده مردم جریانی مستمر در برنامه کاری ما است، گفت: شرکتهای مسافربری ما مرتب در این زمینه اقدام کرده اند و با توجه به ظرفیت داخلی برای بهسازی و نوسازی ناوگان ما هوایی ما از یک رشد قابل توجهی نسبت به گذشته برخوردار شده و این روند با توجه به شیوع کرونا ادامه دارد.

نمیدانیم چرا خلبان هواپیمای ترکیه به باکو رفت

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره دلیل تغییر مسیر هواپیمای ترکیش ایر  و خودداری خلبان از نشستن در فرودگاه امام خمینی تهران و نتیجه درخواست ایران برای توضیح این شرکت، همچنین شایعاتی که در مورد ارتباط این مسئله با صدای آژیر خطر در غرب تهران در فضای مجازی منتشر شد با تاکید بر اینکه  در این اتفاق خلبان خطایی نکرده، گفت: خلبان به دلیل بارندگی و شرایط جوی تصمیم گرفت به فرودگاه باکو برود.

وی اظهار داشت:  البته او می‌توانسته در فرودگاه امام فرود بیاید زیر شرایط دید فرودگاه مناسب و تمامی سامانه های ناوبری و راداری به صورت برخط فعال بوده و ارتباط خلبان هم با آنها برقرار بوده و با وجود بارندگی دید ۵ هزار متر بود و مانع فرود او نمی‌شد.

اسلامی با بیان اینکه نمی‌دانیم تشخیص خلبان چه بوده که تصمیم گرفته به باکو برود در حالی که فرودگاه آلترنیت اول او طبق مصوبات و پروتکل‌های پروازی خط استانبول به تهران اصفهان است و آلترنیت دوم  باکو بود.

وی تصریح کرد: فرودگاه و سیستم ناوبری ایرادی نداشته و آنچه در فضای مجازی پخش شد و مسائل بی ربطی را به این موضوع ارتباط دادن کذب است و آنرا رد می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.