مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی گفت: با کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری شرایط از سوی مردم، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان رو به افزایش است.

شمار مبتلایان به کرونا در تایباد رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، حیدر احسانی افزود: تایباد هم اکنون در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار دارد و این وضعیت بسیار شکننده است.

وی ماندگاری این وضعیت و حرکت به سوی وضعیت سفید را در گرو همکاری آحاد مردم و جدی گرفتن خطر شیوع ویروس کرونا دانست و ادامه داد: مردم باید از شرکت در دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی و اجتماعات دوری کنند تا شاهد موج چهارم شیوع کرونا نباشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: خطر شیوع کرونا همچنان جدی است و با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه باشند، برخورد جدی و قانونی می‌شود.

وی همچنین از افزایش نظارت‌ها و اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت نیاز و باتوجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی روزهای گذشته، در صورتی که شهروندان و اصناف مختلف دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نکنند مجبور به اعمال و اجرای برخی محدودیتها در این شهرستان خواهیم بود.

احسانی ادامه داد: در ۲ هفته گذشته مورد فوتی ناشی از این بیماری در این شهرستان ثبت نشده و در حال حاضر چهار بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد بستری هستند.

وی گفت: در چهارمین مرحله غربالگری کرونا در تایباد افزون بر ۹۸ درصد ساکنان این شهرستان زیرپوشش برنامه غربالگری قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: از عموم هموطنان توقع داریم با تمام توان در فرهنگ‌سازی برای مهار و نابودی ویروس کرونا و رعایت دقیق و جامع دستورالعملهای پیشگیرانه و بهداشتی همکاری کنند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.