اردبیل- عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۳ شروع‌شده و اگرچه قرار بود تا ظرف مدت سه سال برای بهره‌برداری برسد اما متأسفانه این قول عملی نشد و افزون بر ۱۶سال مردم این استان را چشم‌انتظار گذاشته است.

راه‌آهن اردبیل –میانه به ایستگاه پایانی نزدیک می شود؛ تاخیر قطار برای رسیدن به دهه فجر

قدس آنلاین-گروه استان ها: بسیاری از تجار اردبیلی و از همه مهم‌تر تولیدکنندگان شهرک صنعتی سال‌هاست که در انتظار رسیدن قطار هستند، انتظاری که در حال حاضر افزون بر ۱۵ سال به درازا کشیده شده است و هنوز قطاری به این ایستگاه نرسیده است.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۳ شروع شد و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق‌نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند اما به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده است.

زمانی که این پروژه در سال ۸۴ وارد مرحله اجرایی شد قرار بود تا ظرف مدت سه سال برای بهره‌برداری برسد که متأسفانه این قول عملی نشد.

پروژه راه‌آهن اردبیل هرچند برای مردم این استان نان‌وآبی نداشته است اما در طی سال‌های گذشته برای بسیاری از نمایندگان و مسئولان به‌عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی و یا محل نقد دولت کاربرد بسیاری داشته است.

پیشرفت ۸۵ درصدی

در همین حال نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه روند مطلوبی است و دولت به ۸۰ درصد تعهدات خود در این پروژه ریلی عمل کرده است اظهار کرد: مطابق قولی که دولت در تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه داده است، این پروژه هم‌اکنون روند قابل قبولی دارد ولی باید خلاءها و نارسایی‌های موجود هم برطرف شود تا این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

علی نیکزاد اظهارکرد: تاکنون عملیات زیرسازی راه‌آهن اردبیل تا ۸۵ درصد اجرا شده و مقرر است تا پایان سال عملیات زیرسازی پروژه به اتمام برسد، ضمن اینکه با اجرای ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری تا پایان سال می‌توان به اتمام پروژه تا نیمه اول سال  ۱۴۰۰ امیدوار شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از تعهدات دولت مربوط به اتمام پل "آرپاچایی" در مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه بود که عملیات اجرایی این طرح بطول ۸۳ متر ارتفاع و ۲۶۵ متر دهنه به اتمام رسیده و آماده ریل‌گذاری است.

اتصال به جمهوری آذربایجان

نیکزاد درباره تداوم راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان هم گفت: ضروری است تا راه‌آهن اردبیل به سمت منطقه مغان ادامه پیدا کرده و در نهایت به شبکه ریلی بین‌المللی از طریق جمهوری آذربایجان وصل شود.

وی طرح تعریض جاده سرچم- اردبیل را یادآور شد و گفت: تعریض این جاده در دست اجراست ولی کارها باید در این زمینه سرعت گیرد.

قطار به ایستگاه دهه فجر ۹۹ نرسید

این در حالی است که اکبر بهنامجو استاندار اردبیل سال گذشته هم زمان با دهه فجر در همین رابطه بابیان اینکه با تزریق اعتبارات از سوی بانک ملی جهش و امیدواری بسیار بزرگی در تکمیل راه‌آهن ایجادشده است اظهار  کرد: با تزریق منابع مالی جدید از سوی بانک ملی این طرح شتاب گرفته و در حال حاضر تمام پیمانکاران فعال‌شده و کارها به‌خوبی پیش می‌رود.

وی بابیان اینکه در میادین بسیج و وحدت اردبیل تابلو روزشمار راه‌آهن نصب‌شده تا مردم از مراحل اجرایی طرح اطلاع کافی داشته باشند ادامه می‌دهد: افتتاح این طرح را در دهه فجر ۹۹ به مردم نوید داده‌ایم و امید است در موعد مقرر تحقق یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.