هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز با دو دیدار آغاز می‌شود که طبق برنامه پرسپولیس در تبریز میهمان تراکتور خواهد بود و شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از مس رفسنجان میزبانی می‌کند.

تقابل ۶ امتیازی تراکتور- پرسپولیس در تبریز

دیگر بازی‌های هفته چهاردهم نیز فردا برگزار خواهد شد که در حساس ترین بازی روز جمعه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت. 

جدال ۶ امتیازی در تبریز

بازی این هفته تراکتور و پرسپولیس بدون شک نه تنها نتیجه اش برای هر دو تیم بسیار مهم و حیثیتی، بلکه دیگر مدعیان و بالانشینان جدول نیز چشمشان به یادگار امام تبریز است و این بازی برای آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تراکتور پس از چند نتیجه نه چندان خوب برای جبران در این دیدار حضور پیدا می‌کند و در خانه‌اش این بازی را پیش روی دارد. در آن سوی میدان پرسپولیس هم که هفته گذشته پس از چند نتیجه دور از انتظار توانست بر دیگر تیم شهر تبریز غلبه کند ، روحیه خوبی گرفته در تلاش است به موفقیت‌های خود ادامه دهد و این اتفاقات باعث می‌شود دو تیم بازی سختی را در این دیدار داشته باشند. البته بازی برابر پرسپولیس برای همه تیم‌ها انگیزه ویژه‌ای را به وجود می‌آورد و این مسئله کار پرسپولیس را در همه بازی‌ها سخت می‌کند. یقیناً برگ برنده دو کاپیتان سابق تیم ملی که حالا سکاندار سرخ‌های تهران و تبریز هستند در این بازی حضور بازیکنان با تجربه‌ای است که می‌توانند در مواقع حساس گره تیم را باز کنند؛ درست مثل احمد نوراللهی در بازی قبلی تراکتور مقابل ماشین سازی که در وقت های تلف شده بازی پرسپولیس را از یک تساوی دیگر نجات داد یا بازیکنانی مانند حاج صفی، شجاعی و دژاگه که بارها در مواقع حساس به داد تراکتور رسیده اند. به هر حال فاصله یک امتیازی دو تیم در جدول شرایط را به گونه ای رقم زده است  که هر دو تیم برای پیروزی پای به میدان می‌گذارند و باید تا عصر امروز منتظر ماند و دید که در پایان شاگردان یحیی می‌توانند با پیروزی در تبریز برابر تراکتور خود را به صدر نزدیک‌تر کنند یا این شاگردان شجاعی هستند که با شخم زدن پرسپولیس از بحران چند هفته گذشته خارج می‌شوند؟

چمنیان: در بازی با پرسپولیس لحظات تعیین کننده است

مربی تیم فوتبال تراکتور گفت: در بازی با پرسپولیس لحظات تعیین کننده است و سرنوشت این دیدار را کیفیت ضربات آخر و اشتباهات کمتر تعیین می‌کند. به گزارش سرویس ورزش عباس چمنیان در نشست خبری قبل از بازی با پرسپولیس اظهار کرد: ویژگی این فصل لیگ برتر فشرده و نزدیک بودن است. قطعاً دیدار سخت و دشواری را پیش رو داریم. تلاش ما برای حفظ تراکتور در بالای جدول باید خیلی مضاعف باشد. متأسفانه هفته گذشته با وجود شایستگی‌مان مقابل آلومینیوم اراک به دلیل عدم استفاده از فرصت‌ها و بی دقتی در زدن ضربات نهایی نتیجه نگرفتیم. باید امیدوار باشیم در فاصله دو نیم فصل با ترمیم تیم، برطرف کردن نقاط ضعف و بهبود ویژگی‌های تاکتیکی بتوانیم تیم آماده‌تری برای نیم فصل دوم داشته باشیم.

شهرخودرو به ۲۱ می‌رسد؟

در دیگر بازی عصر امروز که از ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد شهرخودرو مشهد در ورزشگاه امام رضا(ع) رودرروی مس رفسنجان قرار خواهد گرفت؛ دیدار خانگی که برای شاگردان مهدی رحمتی بسیار مهم است و پیروزی در این بازی آن‌ها را به امتیاز ۲۱ خواهد رساند و ممکن است حتی این تیم را در پایان هفته چهاردهم به پله چهارم جدول نیز برساند. شاگردان رحمتی که نشان داده اند هفته به هفته در حال هماهنگ‌تر شدن هستند و هفته قبل نیز پیروزی شیرینی از اصفهان  و مقابل سپاهان با خود سوغات به مشهد آوردند، حالا می‌خواهند از مس نیز ۳ امتیاز طلایی بگیرند تا یک هفته مانده به پایان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر خود را در جمع مدعیان ببینند، هر چند در کسب این مهم راه آسانی نخواهند داشت؛ چراکه مس رفسنجان ۱۶ امتیازی جزو تیم‌های خوب این فصل است که در چهار هفته گذشته باختی در کارنامه خود ندیده و از قضا در مقابل دو تیم مدعی فولاد و صنعت نفت توانسته امتیاز کسب کند. با این تفاسیر مردان سید مهدی رحمتی برای رسیدن به امتیاز ۲۱ کار آسانی درپیش نخواهند داشت ولی اگر همان شهرخودرو هفته گذشته مقابل سپاهان باشند پیروزی دور از دسترس نخواهد بود. از نکات حساس در مورد این بازی باید به حضور سرآسیایی، سرمربی سابق شهرخودرو در کادر فنی مس اشاره کرد. 

نوازی: امیدوارم مشکلات شهرخودرو در استان حل شود

مربی شهرخودرو گفت: متأسفانه در فوتبال ایران هرچقدر تلاش کنی باز هم حاشیه‌ها به وجود می‌آید، این موضوع هم جزو همین دسته است اما امیدوارم به تیم ما لطمه نخورد.به گزارش سرویس ورزش محمد نوازی در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان اظهار کرد: مس انگیزه بالایی در لیگ برتر دارد، مربی خوبی مثل محمد ربیعی دارند که به تیم آن‌ها انگیزه خوبی داده بازیکنان ما نیز در تلاش هستند تا با نتیجه‌ای خوب ۳ امتیاز را کسب کنند. نوازی درباره حواشی اخیر شهرخودرو تصریح کرد: متأسفانه در فوتبال ایران هرچقدر تلاش کنی باز هم حاشیه‌ها به وجود می‌آید، این موضوع هم جزو همین دسته است اما امیدوارم به تیم ما لطمه نخورد، با شناختی که از حمیداوی دارم، این مشکلات حل می‌شود ما باید خود را قوی کنیم و تیم بدون حاشیه به کار خود می‌رسد. امیدوارم مشکلات شهرخودرو در استان حل شود.

سرآسیایی: ۳ امتیاز بازی با شهرخودرو را می‌خواهیم

مربی تیم مس رفسنجان گفت: ۳ امتیاز بازی با شهرخودرو را می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار ما مجتبی سرآسیایی در نشست خبری پیش از بازی با شهر خودرو اظهار کرد: در روندی که داشتیم به ویژه در هفته های اخیر بر تیم قالب شدیم و شرایط خوبی از نظر فنی داریم فکر می‌کنم ما نیز همچون شهرخودرو شرایط رو به بالایی داریم و باوجود اینکه شهر خودرو را تیمی سازمان یافته و با فوتبال خوبی می‌بینیم، قطعاً برای پیروزی به میدان خواهیم آمد و برای بازی با این تیم تاکتیکی تحلیل‌هایی که داشتیم و آماده کسب سه امتیاز هستیم.

فرصت استقلال برای فرار بزرگ

اما در یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته چهاردهم استقلال تهران از ساعت ۱۷ عصر فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران خواهد رفت و با توجه به تقابل‌های حساس دیگر مدعیان قهرمانی با حریفان سرسخت، شاگردان محمود فکری این فرصت را دارند تا با شکست شاگردان مجید جلالی دست به فرار بزرگ زده و فاصله خود را با تعقیب‌کنندگانش افزایش دهند، البته با توجه به دیدار حساس آبی‌پوشان تهرانی در هفته آخر نیم فصل اول مقابل سپاهان در اصفهان، استقلالی‌ها به حداکثر امتیاز این بازی خانگی نیازمندند تا در هفته آینده با خیال آسوده تری مقابل نزدیک‌ترین حریف خود قرار بگیرند.

نساجی نیز که یکی از بازندگان بزرگ این فصل لیگ برتر است با تغییر مربی و آوردن مجید جلالی هم تاکنون نتوانسته نتیجه خاصی بگیرد و به نظر می‌رسد در مقابل استقلال که این بازی را فرصتی مهم برای قهرمانی نیم‌فصل می‌داند، شانسی برای خودنمایی نداشته باشد، اما نباید فراموش کرد که فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است و نتایج شگفت‌انگیز همیشه جزوی از این بازی جذاب بوده

است.

برنامه بازی‌ها

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹

تراکتور - پرسپولیس         

شهرخودرو - مس رفسنجان

           

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

ذوب آهن - سپاهان

آلومینیوم اراک - سایپا       

پیکان- ماشین‌سازی‌تبریز    

گل گهرسیرجان- نفت‌ مسجدسلیمان

صنعت نفت آبادان-  فولاد   

استقلال-نساجی مازندران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.