درحالی دادستان مشهد در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در پی حضور یک مربی مرد در تمرین و اردوی یک تیم بانوان وعده پیگیری قاطع ماجرا را داد که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم از برکناری برخی مسئولان هیئت مذکور و این مربی در این زمینه خبر داد.

دادستان مشهد: با متخلفان احتمالی برخورد قاطع خواهد شد

قصوری که پذیرفته نیست

در چند سال اخیر وقوع برخی تخلف‌ها در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است. این سلسله تخلف‌ها از همان ابتدا به هیچ عنوان از نگاه روزنامه قدس دور نمانده و موضوع‌های مختلفی نظیر استفاده برخی مسئولان این اداره کل از مدارک جعلی و نامعتبر، سوءاستفاده از امکانات ورزشی، برخورد قضایی با مدیران متخلف و... را تک به تک منتشر کرده‌ایم، چراکه حوزه ورزشی با وجود مراجعان فراوان مرد و زن و پیر و جوان باید همراه با حس امنیت روحی روانی باشد، زیرا همه چیز سلامت جسم نیست.

اما آنچه امروز پیش روی ما قرار می‌گیرد خلاف این رویه را به رخ می‌کشد و احساس عمیقی وجود دارد که نظارت مدیران اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روی هیئت‌های ورزشی در پایین‌ترین حد خود قراردارد. در ادامه دلایل این موضوع را با هم بررسی می‌کنیم.

اسنادی به دست ما رسید که بررسی آن‌ها از واقعه‌ای تلخ و تأسفبار در یکی از هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی حکایت داشت. کمی باید مصداقی‌تر موضوع را بیان کنیم تا ابعاد رفتار غیراخلاقی صورت گرفته بیخ گوش مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ملموس‌تر شود. بالا و پایین کردن مستندات جمع‌آوری شده نشان داد برای یکی از تیم‌های ورزشی بانوان که اعضای آن نماینده استان در مسابقات کشوری بودند، مربی مرد تعیین شد و دختران مذکور در ورزشگاه بهشتی (در مجاورت اداره کل) با مربی خود به صورت بسیار زننده‌ای اقدام به تمرین‌های پربرخورد می‌کنند.

این همه ماجرا نبود و وقتی به موضوع اردوی این تیم بانوان ورود کردیم ماجرا به مراتب حاشیه‌دارتر شد و حضور این مربی مرد در میان دختران بدون حجاب در سوئیت‌های اجاره‌ای و کوهنوردی‌های صورت گرفته، درد را صد چندان می‌کرد که چطور مدیران اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی از این اتفاق‌های تلخ هیچ اطلاعی ندارند. خانواده اعضای تیم مذکور مسلماً از حضور مربی مرد در این فضا و به این شیوه غیرحرفه‌ای اطلاعی نداشتند، چراکه قطعاً به موضوع واکنش نشان می‌دادند. در مقابل سکوت دختران جوان حاضر در تیم می‌تواند به دلیل ترس از خط خوردن اسم آن‌ها از لیست بوده باشد.

فعالیت ورزشی برای مربی و اعضای تیم فعلاً ممنوع

اما برای پیگیری ماجرا ابتدا با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت‌وگو کردیم که فتاحی در این خصوص گفت: این اتفاق به حدود ۶ ماه قبل برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تصاویر ماجرا به دست ما هم رسید که پس از اطلاع از این اقدام برخورد جدی با متخلفان صورت گرفت.

تمامی افراد از مربی گرفته تا اعضای تیم ورزشی از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شدند تا تکلیف آن‌ها روشن شود. موضوع را هم به سرعت به فدراسیون منتقل کردیم و دیگر اقدام‌های مورد نیازهم در دست بررسی قرار گرفت.

اخراج یک نیروی اداره کل در دستور کار

فتاحی در ادامه گفت: پرونده این اقدام در حال جمع‌بندی و ارائه به دستگاه قضایی است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نباید نظارتی وجود می‌داشت تا مربی مرد امکان ورود به حریم خصوصی این افراد را پیدا نمی‌کرد، عنوان کرد: این اقدام به هیچ عنوان یک برنامه ورزشی نبوده و اردوی خانوادگی اجرا شده بود. حتی مربی مذکور با همسرش در محل حضور داشت. با این حال اقدام اشتباهی صورت گرفته است.

به محض اینکه درجریان قرار گرفتیم، رئیس هیئت استعفا کرد و نایب رئیس هیئت هم که از نیروهای اداره کل ورزش و جوانان بود برکنار شد. و نامه اخراج وی از اداره کل نیز صادر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: فدراسیون مربی این تیم را که مربی تیم ملی بود، برکنار کرد و به احتمال قوی برای او محرومیت هم در نظر گرفته خواهد شد. بنده و همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان تاجایی که می‌توانستیم با شدیدترین نحو با عاملان این اقدام برخورد کردیم.

دادستان مشهد: با متخلفانبرخورد می‌شود

در ادامه با توجه به حساسیت‌های موجود، موضوع را از دادستان مشهد پیگیری کردیم که وی در این زمینه گفت: موضوع به دادستانی منعکس شده و دستورهای لازم در این راستا صادر شده است. او ادامه داد: پرونده در مرحله ابتدایی قرار دارد و با متخلفان احتمالی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.