مجلس نمایندگان با بودجه‌ای موافقت کرد که طی آن، ۱.۹ تریلیون دلار برای مقابله با پیامدهای کرونا اختصاص داده می‌شود.

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با بسته کمک مالی کرونا

به نقل از نشریه هیل، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته با بودجه‌ای موافقت کرد که به کنگره اجازه می‌دهد تا بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن را بدون حمایت جمهوری خواهان به تصویب برساند.

بر اساس این گزارش، این بویجه با ۲۱۸ رأی موافق در برابر ۲۱۲ رأی مخالف در مجلس نمایندگان به تصویب رسید. در جریان این رأی گیری دو نفر از دموکرات‌ها شامل «اد کیس» (Ed Case) نماینده هاوایی و «جرد گلدن» از ایالت مین امریکا به این مصوبه رأی مخالف دادند.

پس از تصویب مجلس نمایندگان، سنای آمریکا نیز باید این بودجه را به تصویب برساند. انتظار می‌رود سنای امریکا نیز با این بودجه تا چند روز آینده موافقت کند.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا از بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری خود برای مقابله با کرونا، توزیع واکسن و فراهم آوردن کمک‌های مالی به افراد رونمایی کرده بود.

جو بایدن در سخنرانی خود گفته بود: در طی این همه گیری، میلیون‌ها آمریکایی بدون آنکه اشتباهی از جانب آن‌ها باشد، کرامت و احترامی که با شغل و درآمد حاصل می‌شود را از دست دادند. گویی ما در میانه تاریک‌ترین زمستان این همه گیری هستیم؛ چرا که موارد ابتلا به کرونا، بستری در بیمارستان و موارد مرگ و میر رکورد زده و دردی واقعی اقتصاد را در بر گرفته است.

بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری مقابله با کرونا، شامل چک‌هایی به مبلغ ۱۴۰۰ دلار برای بیشتر آمریکایی‌ها شامل کودکان وبزرگسالان در این کشور خواهد بود که این مبلغ در کنار ۶۰۰ دلاری که ماه سپتامبر پرداخت آن به تصویب رسید، مبلغ دو هزار دلار کمکی را برای آمریکایی‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.