زنجان- پنج طرح ملی مجتمع فولاد البرز ناب آرش،فاز دوم مفتول های صنعتی،تولید ظروف پت و پلاستیک، اطلس جین و کنسانتره آهن سلطانیه به صورت ویدئو کنفرانس وبا حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

افتتاح پنج طرح ملی در استان زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛رئیس‌جمهور به افتتاح ۷ هزار میلیارد تومان پروژه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده اشاره و تصریح کرد: این حجم سرمایه‌گذاری و اشتغال یک هزار و ۷۶۸ نفری جای خرسندی برای مردم ولایی زنجان دارد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اقدامات عظیم انجام شده در حوزه آب برای غرب کشور اظهار کرد: میلیاردها متر مکعب آب در غرب کشور استحصال شده و این منطقه به لحاظ کشاورزی و باغداری احیا خواهد شد و دیگری انتقال آب در شرق که مرحله اول آن در سیرجان انجام شد و مراحل بعدی آن هم عملیاتی شود.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری برای آغاز طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان‌های رضوی و جنوبی و همچنین سیرجان، یزد و اصفهان گفت: این پروژه‌ها جزو اقدامات بسیار مهم انجام شده طی هفت سال گذشته بوده که سهم مهمی در توسعه ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با انتقال آب به شرق کفه توسعه در شرق و غرب متوازن خواهد شد، گفت: نبود آب در شرق موجب نامتعادل شدن توسعه در شرق و غرب کشور شده بود.

روحانی با تاکید بر اهمیت فولاد و بردن صنایع به کنار آب و یا برعکس که همواره مورد بحث بوده است، ادامه داد: اگر آب را شیرین کنیم به صرفه‌تر خواهد بود به اضافه اینکه این آب مصرف دیگر هم دارد که آبادانی را هم موجب خواهد شد.

انتقال آب از خلیج فارس

 وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با بیان اینکه ایران زمانی وارد کننده فولاد بود در حالیکه در حال حاضر صادرکننده و جزو ۱۰ رتبه برتر تولید این محصول قرار گرفته است، افزود: ذخایر کشف شده سنگ آهن ۵ میلیارد تن برآورد شده است

علیرضا رزم حسینی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه تولیدات نساجی صاحب تکنولوژی آنهم از دیرباز بوده است تعداد واحدهای فعال در حوزه نساجی را ۵ هزار و ۸۱۴ واحد فعال اعلام کرد و افزود: این واحدها اشتغال ۲۲۰ هزار نفری را دارند.

وی به افتتاح یک واحد پلاستیک در زنجان اشاره و تصریح کرد: پلاستیک و صنایع وابسته ۸ هزار و ۳۷۰ واحد فعال دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری ۳۰ پروژه بزرگ با سرمایه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان واحد تولیدی در کشور افتتاح شده است، ادامه داد: در ایام باقیمانده تا پایان سال آمادگی افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

 وی به افتتاح تاریخی روی داده در کشور که به خوبی منعکس نشده است، اشاره و تصریح کرد: این افتتاح انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع سیرجان بود و به زودی مسیر اردکان هم افتتاح خواهد شد.

رزم حسینی با بیان اینکه انتقال آب شیرین در مسیر ۸۲۰ کیلومتری اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود، افزود: به مردم ایران مژده می‌دهم که خط دوم انتقال آب از هرمزگان به خراسان رضوی و همچنین خط سوم انتقال به یزد و اصفهان هم به زودی آغاز خواهد شد که در مسیر خود صنایع استان‌های مسیر هم سیراب خواهند شد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه سرمایه‌گذاری انتقال آب توسط شرکت‌های تابعه این وزارتخانه و بخش خصوصی انجام خواهد شد، افزود: در خط نخست این طرح ۴۰۰ میلیون دلار ذخایر صندوق توسعه ملی استفاده شده و برای دو فاز دیگر هم نیاز ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید دارد.

وی موفقیت انتقال آب از دریا به صحرا را موفقیت توسعه متوزان دانست و گفت: با اقدامات انجام شده در انتقال آب، می‌توان زمینه توسعه شرق کشور را هم با استفاده از ذخایر معدنی فراهم کرد.

اشتغال زایی بیش از یک هزارو ۱۷۸ نفر 

 همچنین استاندار زنجان در این ارتباط گفت: بزرگترین طرحی که امروز افتتاح می شود مجتمع فولاد البرز ناب آرش است که برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و حجم عملیات اجرایی این طرح یک میلیون تن شمش فولادی بوده که برای بهره برداری از آن ۴۵هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

 مجتمع معدنی و صنعتی «جهان نمو» با سرمایه‌گذاری۲۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر و حجم عملیات اجرایی ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن دیگر طرحی بود که با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: شرکت «اطلس جین بافت» با میزان اشتغالزایی ۶۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد ریال با حجم عملیات اجرایی ۵۰ میلیون متر مربع پارچه جین، شرکت «نورد فولاد کاران افق» با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد ریال با حجم عملیات اجرایی ۴۵۰ هزار تن انواع کلاف صنعتی، طرح «سپهر پلاستیک پدیده» با اشتغالزایی ۱۷۸ نفر و میزان سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حجم عملیات اجرایی ۸ هزار و ۷۵۰ تن انواع ظروف پت و پلاستیکی به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح صنعتی برای بیش از یک هزار و ۱۷۸ نفر در استان اشتغال ایجاد می‌شود و در مجموع برای این طرح ها بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.