هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد در روز جمعه با اکران چهار فیلم سینمایی «بی‌همه ‌چیز»، «ستاره ‌بازی»، «منصور» و «شیشلیک» ادامه می‌یابد.

۴ فیلم در سومین روز جشنواره فجر مشهد اکران می‌شود

به گزارش قدس آنلاین هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد پس از گذشت دو روز و اکران فیلم‌های سینمایی «مامان»، «ابلق»، «تک تیرانداز»، «مصلحت» و «خط فرضی» در سومین روز فعالیت خود را با نمایش فیلم‌های «بی‌همه ‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «ستاره‌بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ادامه خواهد یافت.

در ادامه به معرفی آثار روز سوم جشنواره هجدهم فیلم فجر مشهد خواهیم پرداخت:

«بی‌همه چیز»؛ محسن قرایی پس از دو فیلم موفق «سد معبر» و «خسته نباشید»، امسال در قامت نویسنده و کارگردان فیلم «بی‌همه ‌چیز» در جشنواره فجر حاضر است. این فیلم از نمایش‌نامه معروف «بانوی سال‌خورده» به نویسندگی فردریش‌ دورنمات وام گرفته شده است که در ایران هم بارها به اجرا درآمده و در میان تماشاچیان ایرانی، محبوبیت بسیاری دارد.
 
«بی‌همه چیز» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و با حضور چهره‌هایی مانند پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، باران کوثری، هادی حجازی‌فر و... داستان زنی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها به شهر کوچک محل تولدش برمی‌گردد تا از عشق قدیمی‌اش انتقام بگیرد. او به مردم آن شهر پیشنهاد می‌دهد که در صورت کشتن آن مرد که مرد معتمد و محبوبی میان مردم شهر است، پول کلانی پرداخت خواهد کرد. این پیشنهاد باعث تغییر رفتار مردم می‌شود...
 
این فیلم امروز، جمعه ۱۷ بهمن، در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«ستاره‌بازی»؛ آخرین ساخته هاتف علیمردانی به تهیه کنندگی علی سرتیپی، محصول مشترک سینمای ایران و کانادا است که سال گذشته تولید شده است. علیمردانی پس از تجربه ساخت فیلم سینمایی«کلمبوس»، بار دیگر به سراغ سوژه مهاجرت آمده است، تا اهمیت این معضل اجتماعی را به نمایش بگذارد. این فیلم با به‌کارگیری یک گروه از بازیگران ایرانی و آمریکایی، شامل شبنم مقدمی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، مایکل مدسن، ملیسا ذاکری و مارشال منش، داستان زندگی یک دختر ایرانی به نام صبا را روایت می‌کند که پس از جدایی پدر و مادرش با مشکلاتی روبه‌رو است و در نهایت تصمیم به مهاجرت می‌گیرد.
 
در خلاصه این فیلم آمده است: امروز ۲۹ ماه نوامبر است و یک ماه از هالووین لعنتی می‌گذرد و من یک کار بد کردم؛ یک کار خیلی بد...
 
«ستاره‌بازی» با برچسب سنی +۱۵ در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸، به نمایش گذاشته خواهد شد.

«منصور»؛ فیلم «منصور» که ساخته‌ موسسه هنری اوج است بخشی از زندگی شهید ستاری را به نمایش می‌گذارد. فرمانده‌ای که در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر جنگ با دشمن بعثی، به جنگ با برخی ساختارهای معیوب اداری می‌رود. فیلم «منصور» روایتی تاریخی از زندگی فرمانده‌ای است که اگرچه کم‌تر نامش بر سر زبان‌هاست، اما کارهای بزرگی را در دوران فرماندهی‌اش انجام داد. بازخوانی یک چهره کم‌تر شناخته شده برای نسل جوان بر پرده سینما، اقدامی ارزشمند و مغتنم است که می‌تواند فتح بابی برای به تصویر کشیده شدن سایر شخصیت‌های اثرگذار تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشد. 

سازنده این فیلم سیاوش سرمدی است و «منصور» اولین کار سینمایی او به‌شمار می‌رود. وی پیشتر مستندهایی در زمینه تاریخ مانند «تهران تقاطع سئول» و «جنگ ششم» را کارگردانی کرده بود. محسن قصابیان، لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نسب، سید جواد هاشمی، قاسم زارع، از جمله بازیگران فیلم «منصور» هستند.

«منصور» در پردیس سینمایی اطلس در سانس ۱۵ به نمایش در می‌آید.

«شیشلیک»؛ «شیشلیک» اثر جدید محمدحسین مهدویان است. مهدویان پیش‌تر فیلم‌های موفق متعددی از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «درخت گردو» را ساخته بود. او سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. این فیلم بر خلاف دیگر آثار مهدویان، یک اثر کمدی است که امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه آن را نوشته است . حضور رضا عطاران به عنوان نقش اول در «شیشلیک» یکی از نکات جذاب و مهم این فیلم سینمایی است. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، جمشید هاشم‌پور، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

بر اساس آنچه که درباره فیلم شنیده و گفته شده، داستان «شیشلیک» درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌اند، اما همه چیز وقتی به هم می‌ریزد که فرزند کوچک یکی از کارگرها هوس شیشلیک به سرش می‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«شیشلیک» در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۸ به نمایش در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.