نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس گفت: در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به امنیت شغلی زنان پرداخته شده که طبق مصوبات مجلس اخراج مادران به بهانه بارداری و شیردهی ممنوع شده و همچنین تسهیلات برای استخدام مادران دارای فرزند درحال پیگیری است.

تسهیلات رفاهی برای مادران شاغل فراهم می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین، دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، شامگاه گذشته در همایش الگوی سوم زن که در شهر هشتگرد-شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، ضمن گرامیداشت تقارن دهه فجر با میلاد حضرت زهرا (س) و میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، گفت: امید داریم در گام دوم انقلاب زنان سرزمینم زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشند. زنان این سرزمین در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی و... فعال هستند و باعث افتخار است که پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی بانوان این چنین می‌درخشند.

الهیان با عنوان اینکه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تکامل و تحول اجتماعی شد، افزود: انقلاب اسلامی طلیعه ای خواهد بود که تمدن نوین اسلامی محقق شود و ملت‌های مظلوم جهان پرچمدار ظهور حضرت ولی عصر باشند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اسلامی به زنان بهای بسیار دادند و حضرت امام افق دیدشان نسبت به انقلابی گری زنان بلند بود و بعد از انقلاب اسلامی هم به شدت با تفکر گوشه نشینی و محصور کردن زنان در خانه مخالف بودند و نگذاشتند جامعه محروم از نیمی از قدرت خود باشد و اکنون شاهد هستیم زنان ایران اسلامی در حوزه، دانشگاه، صنعت، کشاورزی و... با حفظ ارزش‌ها و جایگاه زن فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه مهم ترین رکن تمدن نوین اسلامی را فرهنگ دانست و یادآور شد: دشمن قصد دارد به جوامع اسلامی تسلط فرهنگی داشته باشند و نوک پیکان تهاجم فرهنگی زنان هستند و دشمن میداند تا زمانی که بانوان در حوزه های مختلف موفق عمل میکنند نمیتوانند بر جامعه مسلط شوند.

وی افزود: راه و بستر فرهنگ از نسل کنونی به نسل آینده خانواده است و خانواده مهمترین بستر انتقال فرهنگ است و اگر مسؤولین از خانواده حمایت نداشته باشند این خانواده دچار اضمحلال خواهد شد و باید به دور از شعار زدگی به خانواده‌ها کمک کرد و فعالیت‌های فرهنگی خود را از طریق خانواده دنبال کنیم.

الهیان اظهار کرد: به فرموده امام راحل زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند و به همین دلیل سرکار خانم دباغ را در جایگاه فرماندهی سپاه سه  استان قرار دادند و این اقدام پیامی داشت و آن باور زنان در خدمت رسانی در جامعه و تاثیرگذاری آنان در جامعه بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تهاجم فرهنگی در تلاش است جوان ما تعهد و مسؤولیت پذیری را  نداشته باشد افزود: مسؤولین در برهه‌هایی توجه به جوان امروز، ازدواج و مشکلات جوانان نکردند و مشکلات معیشتی و تهاجم فرهنگی موجب شده جوانان از ازدواج و مسؤولیت پذیری در خانواده خودداری کنند و می‌بینیم که ایران در سال‌های اخیر به شدت به سمت سالمندی حرکت می‌کند و طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت جمعیت ایران در سال 2100 میلادی به 30 میلیون نفر خواهد رسید و این بسیار برای آینده ایران خطرناک است و باید مسؤولین فرهنگی نیز در این راه  تلاش کنند و همچنین مسؤولین اجرایی در فراهم سازی ازدواج، فرزندآوری و  تسهیلات برای آنان تلاش‌ کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس در پایان گفت: در کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده به امنیت شغلی زنان پرداخته شده که طبق مصوبات مجلس اخراج مادران به بهانه بارداری و شیردهی ممنوع شده و همچنین تسهیلات برای استخدام مادران دارای فرزند، بسته معیشتی، کارت مادرانه برای بهره مندی مادران از اماکن رفاهی و... از جمله اقداماتی است که در مجلس شورای اسلامی درحال پیگیری است.

انتهای پیام/ج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.