حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت:در ایام الله دهه فجر امسال اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده است که می توان به افتتاح چند مسجد، تهیه تخته شاسی و پارچه و بنرهای انقلابی و همکاری با اتوبوسرانی مشهد درجهت نصب تعدادی از عکس های انقلابی براتوبوس ها اشاره کرد.

فعالیت های موثر انقلابی در مساجد خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص اقداماتی که این مرکز به مناسبت فرارسیدن دهه مبارکه فجر انجام داده است عنوان کرد: در ایام الله دهه فجر امسال اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شده است که می توان به افتتاح چند مسجد، تهیه تخته شاسی و پارچه و بنرهای انقلابی و همکاری با اتوبوسرانی مشهد درجهت نصب تعدادی از عکس های انقلابی اشاره کرد.
وی ادامه داد: درجهت تبلیغ و ترویج شعائر انقلابی تعدادی تخته شاسی آماده شده و دراختیار برخی از نهادها و مساجد قرار گرفته است. همچنین بنرهایی تحت عنوان افول آمریکا طراحی و تهیه شده است که درحال نصب آنها در سطح شهر هستیم.
وی خاطرنشان ساخت: جوانان مسجدی نیز در این ایام بسیار فعال بوده و در قالب طرح همسنگرهای مسجدی اقدامات مناسبی انجام داده اند. از جمله این اقدامات می توان به پرده های عرضی بلندی اشاره کرد که طراحی ساده دارند و شعارهایی برروی آن نوشته شده است تا علاوه بر اینکه خاطرات دوران انقلاب به اذهان متبادر شود به مسایل روز نیز پرداخت شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با بیان اینکه هماهنگی هایی نیز جهت ترویج و تبلیغ انقلاب از طرف امور مساجد با شهرداری مشهد صورت گرفته است ابراز داشت: پنجاه عکس از عکس های دوران انقلاب را انتخاب کرده و در طرحی با عنوان روایت انقلاب تحویل اتوبوسرانی مشهد داده ایم. این عکس ها بر شیشه ی جلو و داخل ۴۰۰ دستگاه از اتوبوس های مشهد نصب شده است تا در معرض دید مسافران قرار گیرد.    
وی با اشاره به نزدیک شدن به یوم الله بیست و دو بهمن خاطرنشان کرد: برخی از مساجد برنامه ها و مراسماتی با موضوعات انقلابی و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند کرد و شب بیست ودوم بهمن ماه نیز نورافشانی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: باتوجه به اینکه راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت کاروان های خودرویی صورت خواهد گرفت، تاکید شده است که جوانان مسجدی با تزئین خودروهای خود در این مراسم حضوری پرشور داشته باشند.
 وی تاکید کرد:  مساجد ظرفیت بسیار بزرگی دارند که در جامعه اسلامی ما چندان به آن توجه نشده است. باید دانست که جریان یافتن انقلاب اسلامی در قبل از انقلاب با تاثیرگذاری همین مساجد و ائمه جماعات اتفاق افتاد. مسجد سنگر بود و با محوریت همین سنگرها انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و لازم است که توجه بیشتری به فعالیت های مسجدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.