شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) گروه بزرگ دیگری از ماهواره‌های اینترنتی استارلینک(Starlink) خود را در روز یکشنبه ۷ ام فوریه(۱۹ بهمن) برای ثبت رکوردی جدید به فضا خواهد فرستاد و شما می‌توانید آن را به‌ صورت زنده مشاهده کنید.

پرتاب بعدی ماهواره‌های استارلینک روز یکشنبه انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، موشک فالکون ۹(Falcon۹) دو قسمتی با بیش از ۶۰ ماهواره برای گسترش مجموعه ماهواره‌های استارلینک در روز یکشنبه ساعت ۴:۳۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳ به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرواز خواهد کرد و پس از پرتاب بخش شتاب‌دهنده‌های آن جدا شده و برای فرودی عمودی به زمین می‌گردد.

شما می‌توانید این پرتاب را از وبسایت اصلی شرکت اسپیس‌ایکس دنبال کنید.

این پرتاب قرار بود در امروز جمعه ۵ فوریه (۱۷ بهمن) انجام شود اما اسپیس‌ایکس برای آزمایشات بیشتر برنامه را به تاخیر انداخت. همچنین شرکت می‌خواست فرصتی برای تخلیه محموله‌های ارسالی ماموریت پیشین داشته باشد.

ماموریت روز یکشنبه هشتمین پرتاب این موشک فالکون ۹ خواهد بود که رکورد استفاده مجدد از موشک را خواهد شکست.

استفاده مجدد از موشک‌ها از اولویت‌های اسپیس‌ایکس و بنیانگذار و مدیرعامل میلیاردر آن ایلان ماسک است. ماسک می‌گوید: توانایی استفاده سریع و مجدد از موشک‌ها دستاورد مهمی در جهت در دسترس کردن فضاپیماها و رسیدن به رویای زندگی در مریخ است.

پرواز روز یکشنبه دومین پرواز در طول سه روز خواهد بود. فالکون ۹ دیگری نیز صبح دیروز(پنجشنبه) ۶۰ ماهواره را با خود به فضا برد. قرار بود این دو موشک پشت سر هم حرکت کنند. مرکز Eastern Range مجوز پرتاب استارلینک-۱۷ را ۵ ساعت بعد از پرواز موشک دیگر داده بود اما اسپیس‌ایکس تصمیم گرفت زمان پرتاب آن را برای آزمایشات بیشتر به یکشنبه موکول کند.

اسپیس‌ایکس تاکنون نزدیک به ۱۱۰۰ ماهواره‌ی استارلینک به فضا فرستاده و بسیاری دیگر در آینده به فضا خواهند رفت. این مجموعه ممکن است در آینده ده‌ها هزار ماهواره را در خود جای دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.